بانک جامع اطلاعاتی حافظان و اساتید قرآن بیت‌الاحزان تدوین می‌شود
کد خبر: 4116557
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
شاهسونی:

بانک جامع اطلاعاتی حافظان و اساتید قرآن بیت‌الاحزان تدوین می‌شود

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان از تدوین بانک جامع اطلاعاتی حافظان و اساتید قرآن این مؤسسه به‌منظور اجرای برنامه‌های قرآنی مشترک با سایر سازمان‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه گفت: بیت‌الاحزان یک مؤسسه پویاست که علاوه بر اجرای برنامه‌های مخصوص به خود با سایر ادارات و سازمان‌ها در سطح کشور و استان فارس همکاری ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در همین راستا تاکنون تفاهم‌نامه‌های مختلفی با سازمان‌هایی نظیر شهرداری شیراز، جامعةالمصطفی، آموزش و پرورش فارس و ارتش جمهوری اسلامی برای بحث تربیت حافظان قرآن منعقد کرده‌ایم. همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌هایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده‌ایم که در آینده جزئیات بیشتری را اعلام خواهیم کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: تمام طرح‌ها و همکاری‌های مشترک مؤسسه با سایر سازمان‌ها با استفاده از ظرفیت حافظان و اساتید قرآنی این مؤسسه انجام می‌شود، لذا به منظور شناسایی و ساماندهی هرچه بهتر آنان، بانک جامعی از اسامی و توانمندی‌های حافظان و اساتید قرآنی مؤسسه تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری چندین طرح و برنامه فاخر قرآنی نیز در دستور کار داریم، افزود: برپایی جشنواره «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از حافظان کل قرآنی که طی یک سال گذشته در مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و شعب روزانه مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند از جمله این برنامه‌ها است.

شاهسونی تصریح کرد: این برنامه 4 اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور حداکثری قرآنیان بیت‌الاحزان از سراسر کشور برگزار خواهد شد که در واقع بزرگترین گردهمایی سالانه حافظان قرآن کشور خواهد بود. همچنین به منظور تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌های استان و اطلاع‌رسانی بهتر برنامه‌های مؤسسه اخیراً علی شاهسون یکی از خبرنگاران شیرازی را به عنوان مشاور امور رسانه‌ای مؤسسه منصوب کرده‌ایم که امیدواریم این همکاری‌ها با رسانه‌های مختلف به خصوص ایکنا بیش از پیش ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha