برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد استان زنجان
کد خبر: 4116539
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۰ مسجد استان زنجان

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر شوند.

مراسم اعتکاف

به گزارش ایکنا از زنجان، نشست هماهنگی دبیران اعتکاف شهرستانی استان زنجان صبح امروز ۳ بهمن در تبلیغات اسلامی زنجان برگزار شد.

بهزاد طارمی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در این نشست گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر شوند.

وی اظهار کرد: ۲۲ مسجد در شهر زنجان میزبان معتکفان خواهند بود که از این تعداد حدود ۱۰ مسجد برای اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است که ظرفیت هزار دانش‌آموز را دارد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران و … از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.

طارمی در توصیه به دبیران اعتکاف شهرستان‌ها، استفاده از تجارب فعالان حوزه اعتکاف در سراسر استان را گوشزد کرده و از دبیران اعتکاف خواست تا از ظرفیت تمامی ادارات و نهادها استفاده کرده و همچنین خیرین و عموم مردم متدین استان را در این امر دینی سهیم کنند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی یوسفی دبیر اعتکاف استان زنجان، خدمت‌گزاری به مردم در مراسم اعتکاف را کار بزرگی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فعالیت ویژه‌ای انجام دهیم.

وی افزود: هجمه‌های اخیری که دشمنان با انجام انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت دادند، باید روشن‌گری اساسی در این زمینه صورت دهیم که اعتکاف محل مناسبی برای تبیین مسائل مختلف برای آحاد مردم است.

دبیر اعتکاف استان زنجان افزود: در مراسم معنوی اعتکاف مجموعه‌ای از بهترین‌ها اعم از نماز، تفکر، روزه انجام می‌شود و برکات زیادی برای خانواده‌ها و جامعه اسلامی دارد.

یوسفی با بیان اینکه اعتکاف نقش مؤثری در تمدن‌سازی دارد، ادامه داد: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد امسال با برگزاری اعتکاف که با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان شکل خواهد گرفت، امیدواریم شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد سالانه الهی باشیم.

لازم به توضیح است هزینه ثبت‌نام در نقاط و شهرستان‌های مختلف استان متفاوت است که در اطلاعیه‌ روزهای آینده همراه با نحوه ثبت‌نام به سمع‌ و‌ علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha