۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیشت محرومان می‌شود
کد خبر: 4116157
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیشت محرومان می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) گفت: حدود ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیت محرومان و مابقی در پروژه‌های عام‌المنفعه مصرف می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره)، حبیب‌الله آسوده در مراسم اختتامیه جشنواره علمی و ترویجی زکات در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت شفافیت عملکرد کمیته امداد، گفت: دبیرخانه زکات متشکل از سازمان‌ها نهادهای مختلف است و کمیته امداد مسئولیت توزیع زکات میان نیازمندان را برعهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مبلغی از زکات پرداختی مردم، خارج از محدوده جغرافیایی آنها هزینه نمی‌شود، افزود: حدود ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیشت محرومان و مابقی در پروژه‌های عام‌المنفعه مصرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: از مؤدیان زکات انتظار داریم آثار و برکات تطهیر و تزکیه اموال خود در قالب پرداخت زکات را چهره به چهره به مردم انتقال دهند.

وی با درخواست از ائمه جماعات برای برگزاری منظم کردن جلسات شورای زکات، اظهار کرد: از استانداران و فرمانداران انتظار می‌رود به روستاها و نقاطی که زکات پرداخت می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در پایان اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک گزارشی مبنی بر رفع فقر در جامعه با پرداخت زکات را به عموم جامعه ارائه دهیم.

در پایان این مراسم از هشت نفر از برگزیدگان آثار علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری و همچنین ۲۰ نفر از چهره‌های تأثیرگذار زکات تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha