ضرورت اقدام عاجل برای انحلال رسمی 2 اتحادیه سابق مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4116073
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
در سی‌وهفتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی مطرح شد

ضرورت اقدام عاجل برای انحلال رسمی 2 اتحادیه سابق مؤسسات قرآنی

سی و هفتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بر ضرورت اتخاذ اقدامات عاجل برای آغاز فرایند انحلال اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی سابق تأکید و مقرر شد تا دو عضو هیئت بازرسی نسبت به پیگیری انحلال آنان پیگیر‌ی‌های لازم را داشته باشند.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه اظهار کرد: طی این جلسه درباره اعتباراتی که از سوی اتحادیه مؤسسات سابق (پس از انحلال) در اختیار اتحادیه کشوری قرار گرفت بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه طی این جلسه درباره روند انحلال اتحادیه‌های کشور سابق گزارشی ارائه شد، گفت: از روند به موقع انحلال اتحادیه مدغم کشوری(اتحادیه سابق) و واگذاری اعتبارات مانده به اتحادیه کشوری، قدردانی شد و از اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت سابق نیز خواسته شد تا نسبت به فرایند تسویه‌حساب و انحلال قطعی، اقدام عاجل داشته باشد.

انجم‌شعاع اضافه کرد: همچنین از دو عضو هیئت بازرسی محمد پیلان‌نژاد و قاسم جهان‌آرا خواسته شد تا نسبت به پیگیری انحلال اتحادیه اسبق مؤسسات قرآنی پیگیر‌ی‌های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حدود 280 میلیون تومان از اعتبارات باقی‌مانده حساب‌های اتحادیه سابق و غیر برنامه‌ای در اختیار اتحادیه کشوری قرار گرفت، ادامه داد: با نظر مثبت کمیته تلفیق مجلس مقرر شد تا به هر استان به طور میانگین مبلغ هفت میلیون تومان در قالب طرح و برنامه واگذار شود و از باقی‌مانده اعتبار 280 میلیون تومان، درباره هزینه‌های اپلیکیشن اطلس مؤسسات، دیون استان‌ها برای مجامع قبلی، حمایت محدود از بنیاد بین‌المللی روشندلان (برگزار مسابقه ملی) و هزینه تدوین سند چشم‌انداز و نیز هزینه مانده مجامع قبلی و بعدی اتحادیه، تصمیم‌گیری شد.

انجم‌شعاع تأکید کرد: همچنین سایر اعتبارات برنامه‌ا‌ی باقی‌مانده سال 1397 اتحادیه مؤسسات سابق پس از جلب موافقت مراجع ذیربط به صورت برنامه‌ای هزینه خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ادامه داد: در ادامه جلسه، طرحی با عنوان «رضوان» از سوی ستاد اتحادیه با تاکید بر مشارکت خیرین در اجرای برنامه‌های قرآنی مطرح شد. طی این جلسه هیئت مدیره با کلیات طرح، توافق کرد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا این طرح را در ماه مبارک رمضان اجرایی کنیم، افزود: لذا کارگروهی برای تدوین محتوای آن تشکیل و مقرر شد تا آقایان رحیم قربانی، امیرحجت مرادی و بنده در تدوین آیین‌نامه و شیوه‌نامه این طرح ملی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انجم‌شعاع به دیگر دستور جلسه اشاره کرد و افزود: مقرر شد به منظور آشنایی جوانان با ساده‌زیستی و دوری از تجملات در مقوله ازدواج، کارگاه‌هایی با موضوع ازدواج آسان و برنامه‌ریزی براساس شرایط اقتصادی و اجتماعی و ... برگزار شود. اعضا با کلیات این طرح موافقت کردند و مقرر شد در کارگروهی متشکل از آقایان رحیم قربانی، محمد اسلامی و بنده منابع و محتوای آن بررسی شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری تصریح کرد: در مورد اساسنامه دیجی‌آلاء نیز هیئت مدیره موافقت کردند تا آقایان حسن محمدی، محمد اسلامی و محمد پیلان‌نژاد به عنوان اعضای هیئت مؤسس، اساسنامه را امضا کنند تا اقدامات بعدی انجام شود.

وی یادآور شد: اعضای هیئت مؤسس اساسنامه دیجی‌آلاء، صرفاً برای ثبت اساسنامه است و هیچگونه تعهد و حقی برای آنان در آینده وجود ندارد و ترکیب مصوب مجمع عمومی و هیئت مدیره مصوب که در جلسه فصلی شیراز تصویب شد، تغییری نخواهد کرد.

انجم‌شعاع تأکید کرد: در این جلسه با توجه به ماه‌های پایانی فعالیت دوره نخست هیئت مدیره اتحادیه کشوری، مقرر شد تا در دستور جلسه آینده هیئت مدیره تدوین آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات و شیوه‌نامه‌های شرکت حداکثری اعضا در مجمع، برای برگزاری یک انتخابات، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha