قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی یک سیاست انفعالی است
کد خبر: 4116010
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی یک سیاست انفعالی است

حسین خسروی با بیان اینکه قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی یک سیاست انفعالی است، گفت: قطعا سپاه بزرگ‌تر از این حرف‌هاست که تحت‌تأثیر چنین اخبار و یا حتی اقدام عملی مثل ترور شهید سلیمانی توسط تروریست‌های اروپایی و آمریکایی قرار بگیرد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از دفتر نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اروپایی‌ها از ابعاد مختلف قابل بررسی است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نهاد رسمی متعلق به نظام و از بطن مردم است که از همان روز اول تأسیس تا همین الان، در عرصه‌های متنوع و متعدد جزئی و کلی و مهم و بحرانی در کنار مردم بوده است.

وی افزود: حضور سپاه پاسداران از جنگ هشت ساله تا مهار منافقین، خنثی کردن کودتاها و فتنه‌ها مانند سال‌های 78 و 88 با موضوع کرونا و کمک در تأمین واکسن، برای مردم محرز بوده و است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دلایل این موضوع می‌تواند در اثر ناامیدی دشمن از آثار حداکثری و صددرصدی تحریم‌ها باشد، گفت: از طرف دیگر، دشمن به اغتشاشات اخیر که چند ماهی طول کشید نیز دل بسته بود و بعد از اینکه در این قضیه هم شکست خورد، به این کار دست زد.

خسروی بیان کرد: از نظر قواعد عمومی روابط بین‌الملل، اینکه یک نهاد رسمی و قانونی متعلق به نظام را تروریستی اعلام کنند، یک کار خلاف، غیر عاقلانه و غیر منصفانه است و اگر هم این موضوع پذیرفته باشد، این موضوع در مورد خودشان نیز پذیرفته است.

خسروی گفت: همچنین ممکن است این اقدام در پی اعدام علیرضا اکبری، جاسوس انگلیسی‌ها بوده باشد که امیدواریم وزارت اطلاعات تا جایی که امکان دارد، مسائل پشت پرده این جاسوسی را به اطلاع مردم برساند تا به عمق جاسوسی انگلیسی‌ها پی برده شود.

وی تصریح کرد: نخست وزیر انگلیس و آمریکا و دیگران، اعدام این جاسوس را محکوم کردند که این موضوع نشان می‌دهد که او یک جاسوس همه جانبه بوده که اکنون اعدام او همه را عصبانی کرده است؛ آن‌ها این اقدام را انجام دادند تا اذهان را از دستگیری و اعدام این جاسوس و همچنین وعده نفوذناپذیری سازمان جاسوسی انگلیس و عدم شناسایی مأموران، پرت کرده و یک نوع ردگمی باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام در حالی است که خود دولت‌های اروپایی در کنار آمریکا و اسرائیل، حامی تروریست و تروریست‌پرور هستند و هیلاری کلینتون نیز این موضوع را به‌صورت رسمی در مناظرات زمان ترامپ و بایدن، به‌عنوان اهرمی علیه بایدن اعلام کرد که داعش را شما درست کردید.

وی تصریح کرد: این دولت‌ها، خودشان تروریست‌هایی مانند منافقین و داعش را پیدا و حمایت کرده و پرورش داده‌اند و از آن‌ها در عرصه‌های مختلف علیه نظام حمایت کردند و اکنون محل امنی برای آنها هستند، اما اکنون سپاه پاسداران را که عامل نجات مردم و در کنار آنها بوده است را تروریست می‌نامند که از مطالب خنده‌دار قرن اخیر ماست.

خسروی گفت: این اقدام به هر دلیلی که انجام شده باشد، قطعا جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل را انجام خواهد داد که ریاست مجلس نیز بر این موضوع تأکید کرد و در این خصوص طرح و پیشنهاداتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی یک سیاست انفعالی است، اظهار کرد: قطعا سپاه بزرگ‌تر از این حرف‌هاست که تحت‌تأثیر چنین اخبار و یا حتی اقدام عملی مثل ترور شهید سلیمانی توسط تروریست‌های اروپایی و آمریکایی قرار بگیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار اقدامات دیپلماتیکی که مجلس و وزارت امور خارجه انجام خواهند داد، سپاه پاسداران نیز در انجام مأموریت‌های خود در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن مصمم‌تر از قبل خواهد بود و کوچک‌ترین سستی به‌وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha