طرح مجلس برای مقابله با تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا؛ شخصیت‌های غربی را تحریم می‌کنیم
کد خبر: 4115898
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

طرح مجلس برای مقابله با تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا؛ شخصیت‌های غربی را تحریم می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر اتحادیه اروپا رسماً به تحریم شخصیت‌های سپاه و تروریستی اعلام کردن این نهاد مبادرت ورزد، مجلس به مقوله تحریم نهادهای وابسته به غرب و شخصیت‌های غربی ورود پیدا می‌کند.

محمود عباس زاده مشکینی

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه و فرمانده کل سپاه پاسداران که صبح امروز انجام شد، گفت: در این جلسه گزارشی از فرآیند تصمیم اخیر و نابخردانه پارلمان اروپا ارائه شد و همچنین فرمانده کل سپاه از ظرفیت‌های بسیار چشم‌گیر و توانمندی‌های نظامی و دفاعی این نهاد انقلابی گزارش بسیار خوبی را ارائه کرد که مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین وزیر امور خارجه در ارتباط با فرآیند تصمیم اتحادیه اروپا و ورودش به یک رویه مقابله‌جویانه با ملت ایران، استقبال ظاهری از گفت‌وگوهای برجامی و تصمیم‌های ضدمذاکره و تناقض‌های آشکار در رفتارهای اروپایی‌ها گزارشی را ارائه و تأکید کرد که اروپایی‌ها باید این تناقض‌ها را تعیین‌تکلیف کنند.

قطعنامه‌ پارلمان اروپا جنبه اجرایی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آمادگی مجلس برای مقابله با تصمیم اخیر اروپایی‌ها گفت: قطعنامه اخیر پارلمان اروپا جنبه اجرایی ندارد و اجرایی شدن آن پیچیده و نیازمند طی کردن فرآیندی است و لذا تصمیم آنها تنها یک تصمیم سیاسی است که به دنبال فروکش‌ کردن اغتشاشات اخیر اتخاذ شده و به نظر می‌رسد به خاطر خشمشان از سپاه و بسیج چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: اگر اتحادیه اروپا در راستای قانونی کردن اقدام علیه سپاه بخواهد گام‌های عملیاتی بردارد، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد بلافاصله قوانین بازدارنده و متقابل را به تصویب برساند و براساس تمامی قوانین بین‌المللی این حق قانونی ملت ایران است.

عباس‌زاده ادامه داد: اقدامی که ما انجام می‌دهیم شدتش چندین برابر اقدام و تصمیم اروپایی‌هاست. وزیر امور خارجه در حوزه دیپلماسی یک سری پیشنهاداتی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه داده و کمیسیون هم این پیشنهادات را بررسی می‌کند.

وی افزود: به باور ما این بازی که پارلمان اروپا آغاز کرده در راستای ایجاد اخلال در نظام اقتصادی ایران و تأثیرگذاری بر قیمت‌هاست.

تحریم در برابر تحریم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح‌های این کمیسیون در راستای مقابله با اقدام اخیر پارلمان اروپا گفت: کمیسیون طرح‌های مختلفی را در دستور دارد و اگر اتحادیه اروپا رسماً به تحریم شخصیت‌های سپاه و تروریستی اعلام کردن این نهاد مبادرت ورزد، مجلس به مقوله تحریم نهادهای وابسته به غرب و شخصیت‌های غربی ورود پیدا می‌کند. به هر حال اولین آثار تحریم، ایجاد تهدید است و آنها به خوبی می‌دانند تحریم‌های وضع شده از طرف جمهوری اسلامی آثار وخیمی برایشان در پی دارد.

عباس‌زاده یادآور شد: تجربه گذشته نشان داده وقتی اقدام متقابل از جانب جمهوری اسلامی صورت گرفته و عناصر غربی تحریم شده‌اند به مراتب هزینه‌های رفع آثار این اقدام بیشتر بوده است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha