مراکز علمی در معرفی چهره علمی و قرآنی رهبر انقلاب کوتاهی کرده‌اند
کد خبر: 4115890
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
حجت‌الاسلام علی عباسی:

مراکز علمی در معرفی چهره علمی و قرآنی رهبر انقلاب کوتاهی کرده‌اند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در کنار بعد برجسته مدیریتی مقام معظم رهبری، در عرصه‌های متعدد علمی از امتیاز و برجستگی ویژه‌ای برخوردار هستند که به نظر می‌رسد درباره معرفی چهره علمی و قرآنی معظم‌له از سوی مراکز علمی تا کنون کوتاهی صورت گرفته است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، امروز 30 دی‌ماه در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سخنانی خواستار اهتمام جدی‌تر مراکزعلمی و فرهنگی در معرفی چهره علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: در کنار ابعاد متعدد و برجسته مدیریتی مقام معظم رهبری در عرصه داخلی و بین‌المللی، در عرصه‌های متعدد علمی از امتیاز ممتاز و ویژه‌ای برخوردارند که به نظر می‌رسد کوتاهی‌هایی صورت گرفته، لذا مراکز علمی و فرهنگی باید این کوتاهی را جبران کنند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، آشنایی مقام معظم رهبری با مسائل بشر امروز را عامل مهمی در استنباطات فقهی گره گشای معظم‌له دانست و ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در مباحث فقهی نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های راهگشایی دارند که نشان‌دهنده بینش روشن و شناخت عمیق ایشان نسبت به مسائل فقهی و رسالت فقه اسلامی و توانایی فقه برای اداره دنیای جدید و پاسخ به نیاز‌های بشر امروز است.

رئیس کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب با اشاره به دقت‌ها و ظرافت‌های ویژه در دیدگاه‌های قرآنی رهبر انقلاب، گفت: امروز که دشمنان کینه‌توز، تلاش می‌کنند چهره نورانی رهبر انقلاب را تحریف کنند، پرداختن به این وظیفه بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی بیان کرد: قرآن کریم، محور وحدت همه مسلمانان است و همه آنان در این زمینه با هم اشتراک نظر دارند. از این رو معرفی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برای همه مسلمانان جذابیت دارد.

حجت‌الاسلام عباسی، اخلاق، معنویت، عدالت، خانواده را از مسائل مشترک بشری دانست و افزود: اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در این موضوعات، می‌تواند برای پیروان سایر ادیان الهی جذاب باشد؛ لذا امید داریم این همایش بتواند آثار و محصولات علمی فاخری متناسب با شأن قرآن کریم ارائه کند.

انتهای پیام
captcha