گشایش امور با مداومت بر قرائت دعای فرج
کد خبر: 4115834
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
حجت‌الاسلام حدائق مطرح کرد

گشایش امور با مداومت بر قرائت دعای فرج

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه یکی از وظایف فردی منتظران، محبت به امام زمان(عج) است، مداومت بر قرائت دعای فرج را باعث گشایش امور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 30 دی‌ماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» با یادآوری حدیثی از حضرت مهدی(عج) گفت: آن حضرت فرمودند: برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش امر شما در آن است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف فردی منتظران، محبت به امام زمان(عج) است، افزود: یکی از اعمالی که درباره ابراز محبت به محضر حضرت بسیار توصیه شده است، دعا برای فرج حضرت و تعجیل در ظهور ایشان است.

حدائق ادامه داد: این عمل، ضمن اینکه به خودی خود یک ابراز محبت است، باعث می‌شود که یاد امام زمان(عج) همواره در دل ما زنده بماند و فراموش نکنیم که باید زمینه را برای ظهور منجی عدالت‌گستر فراهم کنیم تا خداوند توفیق درک حضورش را به ما عنایت کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با یادآوری مجدد حدیث مذکور از امام زمان(عج)، تصریح کرد: در تحلیل این جمله می‌توان گفت دعا برای ظهور حضرت چنانچه به هدف اجابت برسد، باعث گشایش در امور می‌شود ولی می‌توان به گونه دیگری هم این جمله را تفسیر کرد؛ یعنی دعاگویی برای فرج حضرت به خودی خود نیز گشایش و فرج به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر به یاد امام زمان(عج) باشیم، قطعاً ایشان هم به یاد ما خواهند بود، گفت: به‌طور عادی هر انسانی که به یاد کسی باشد، آن‌قدر می‌گردد تا سرانجام او را بیابد. در مورد امام زمان(عج) نیز چنین است. قطعاً کسی که به یاد امام زمان(عج) است و ایشان را یاد می‌کند و فرج حضرت را از خدا می‌طلبد مورد عنایت حضرت بقیةالله(عج) قرار خواهد گرفت و ایشان هم دعاگو خواهد بود.

حدائق اظهار کرد: چه افتخاری بالاتر از آنکه امام زمان(عج) برای کسی دعا کند. اگر دعای خیر حضرت بدرقه زندگی انسانی شود، سعادتش تضمین شده است، زیرا از جمله دعاهای مستجاب، دعای امام زمان(عج) در حق شیعیان خود و انسان‌هایی است که دعایی برای فرج می‌کنند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه تصریح کرد: نکته اول این حدیث شریف آن بود که اگر ما برای تعجیل فرج امام زمان(عج) دعا کنیم، متقابلاً مشمول دعای مستجاب ایشان قرار خواهیم گرفت و الطاف حضرت مایه برکت زندگی‌‌مان می‌شود.

وی گفت: نکته دیگر نهفته در این حدیث آن است که اگر ما برای تعجیل فرج دعا کنیم و خداوند آن را رقم زند و به دعای ما جامه عمل بپوشاند، چه سعادتی از این بالاتر و بهتر و چه فرجی از این بیشتر که ما در دورانی زندگی کنیم که عدالت حاکم است. ظلم رخت بربسته و فقر و تباهی و گناه دیگر وجود ندارد. آن‌روز انسان‌ها در یک آرامش و آسایش وصف‌ناشدنی به‌سر می‌برند.

حدائق یادآور شد: شرایط فعلی، گاه انسان‌های متدین، متعهد و دلسوز را که شاهد مشکلات جامعه هستند و آزرده خاطر می‌کند که البته به‌جاست. در دولت امام عصر(عج) این وضعیت رخت بر می‌بندد. همه در یک محیط ایده‌آل از زندگی لذت می‌برند و انسان‌ها از خوشی و سعادت یکدیگر شادمان می‌شوند.

به گفته مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز، از برکت فرج امام زمان(عج) مردم در صلح و صفا و صمیمیت و مهربانی نسبت به یکدیگر زندگی می‌کنند، لذا دعا برای فرج امام عصر(عج) از جمله اعمالی است که در بحث تحکیم رابطه عاطفی با امام به آن توصیف شده است.

وی، یکی دیگر از برکات دعای فرج را تکریم و بزرگداشت نام امام زمان(عج) دانست و افزود: بر اثر مداومت به دعای فرج، بین ما و امام تعلق خاطر و محبتی برقرار می‌شود که دلدادگان را شیفته تعظیم شعائر مهدوی می‌کند و دوستداران حضرت در تمام مناسبت‌هایی که به ایشان ارتباط دارد با برپایی مراسم، آذین‌بندی، اطعام و اکرام سایر مؤمنین محبت قلبی خود را به ایشان ابراز می‌دارند.

حدائق در پایان گفت: از جمله راه‌های تقویت پیوند شیعیان با امام، مداومت بر ادعیه و زیارتنامه‌هایی است که در مورد آن حضرت وارد شده است که دعای فرج، زیارت آل یاسین و دعای ندبه از آن جمله است.

انتهای پیام
captcha