همت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های قرآنی برای تأمین وسایل گرمایشی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4115762
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

همت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های قرآنی برای تأمین وسایل گرمایشی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از همراهی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های قرآنی در عرصه گازرسانی و تأمین وسایل گرمایشی به مردم این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: طیف وسیعی از اقشار مذهبی همواره در مشکلات و بحران‌ها به کمک مردم شتافته‌اند و در این پیک انرژی نیز روحانیون، مداحان، اقشار تأثیرگذار، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های قرآنی و دیگر مجموعه‌های وابسته به سازمان در استان، مصمم‌تر از همیشه همراه مردم به سمت عبور از این مشکل گام برداشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: توصیه‌ها و تأکیداتی در راستای همراهی مردم و زیرمجموعه سازمان با مجموعه دولت جهت استمرار خدمت‌رسانی در عرصه گازرسانی به مردم صورت پذیرفت و طی بیانیه‌ای از متولیان مساجد (هیئت‌ امنا و خادمین مساجد) خواسته شد که سیستم گرمایشی مساجد را تا بهبود شرایط، خاموش کرده و یا از وسایل گرمایشی با سوخت جایگزین و محدود به‌وقت اقامه نماز استفاده کنند.

رضایی ادامه داد: همین‌طور از مردم و نمازگزاران درخواست شده تا جهت اقامه نماز و مراسم مذهبی و حتی ترحیم با لباس گرم در مساجد و حسینیه‌ها حاضر شوند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از تشکل‌ها تدابیر لازم جهت اسکان مردم در صورت قطع گاز را دیده‌اند، افزود: از ائمه‌ جماعات نیز درخواست شد که فریضه نماز جماعت را در کمترین زمان ممکن اقامه کنند که موارد ابلاغی در بازدیدهای میدانی که از مساجد و تشکل‌های مذهبی، قرآنی سطح استان جهت رعایت دستورالعمل‌های شرکت گاز که با همراهی بخشداران و مسئولین انجام شد، کاملاً مشهود بود.

رضایی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط روحانیت به‌ویژه ائمه جماعات و امامان مستقر و محله استان در بین الصلاتین و برنامه‌های تبلیغی برای اقشار مختلف مردم، همکاری ادارات با ستاد مدیریت بحران شهرستان و فرمانداری در راستای کمک به کاهش مصرف گاز، بستن گاز ادارات در طول مدت تعطیلی، همکاری هیئت‌های مذهبی شهرستان در اسکان مسافرین و درراه ماندگان و همچنین بستن گاز هیئت در جهت کاهش مصرف گاز و در اختیار قرار دادن امکانات و ظرفیت‌های خود به ستاد مدیریت بحران شهرستان و حتی اعلام از بلندگوی مسجد برای صرفه‌جویی در مصرف گاز از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان در پیک انرژی بود.

وی گفت: در برخی از شهرستان‌ها، پویش‌هایی چون هر منزل یک اتاق گرم و پویش خانه گرم برای همه با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز در دو بخش ارسال ویدئوهای کوتاه یک‌ دقیقه‌ای برای عموم و ارسال ایده‌های خلاقانه‌ای که موجب کاهش مصرف می‌شود، برگزار شد. همچنین در برخی از مناطق هم مساجد آتش به اختیار عمل کرده و با استفاده از فضای مجازی جهت کمک به خانواده‌های فقیر و دریافت کمک اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تأمین نفت برای خانوارهای روستایی، شناسایی خانواده‌های فقیر و کمک مالی و همچنین اهدای پتو و روفرشی جهت نصب در قسمت درب منازل، تأمین بخاری‌برقی و کپسول گاز از طریق گفت‌وگو با خیرین، تهیه لحاف مخصوص کرسی و اهداء به خانواده‌های نیازمند از دیگر اقدامات تشکل‌های زیرمجموعه سازمان است.

انتهای پیام
captcha