ابزار هنر و رسانه مؤثرترین عامل در عرصه تبیین است
کد خبر: 4115597
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

ابزار هنر و رسانه مؤثرترین عامل در عرصه تبیین است

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تأکید بر اینکه ابزار هنر و رسانه مهم‌ترین و مؤثرترین عامل در عرصه تبیین است، گفت: تلفیق هنر و رسانه می‌تواند ارزش‌های فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند در همین راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌دنبال تربیت هنرمند هنری و مسجدی هستند.

حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز، 28 دی‌ماه در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی شامل دوره‌های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولید محور است که قرار شده مساجد در این رویداد نقش محوری و اساسی داشته باشند.

وی افزود: «تبیین»، فراخوان جهادی است و توسط مقام معظم رهبری صادر شده که هدف آن تبیین انقلاب و دستاوردهایی برای نسل جوان است زیرا انقلاب احتیاج به تبیین و روشنگری دارد لذا لازم است افراد تمام قد در راستای گفتمان انقلاب کار خود را انجام دهند و در این مسیر به ابزار هدایت احتیاج داریم.

حاجتی با تأکید بر اینکه ابزار هنر و رسانه مهم‌ترین و مؤثرترین عامل در عرصه تبیین است، گفت: تلفیق هنر و رسانه می‌تواند ارزش‌های فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند در همین راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌دنبال این است که هنرمند هنری و مسجدی پرورش دهد لذا در جهت تحقق این امر رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» برنامه‌ریزی شد.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان تصریح کرد: این رویداد در 15 بخش شامل آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلم‌برداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری گری و فن بیان، موشن‌گرافی، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا با تلفن همراه و... اجرا می‌شود، هدف این است که یک شبکه نیروی انسانی قوی و تبیینی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از اهداف مهم است، افزود: باید از تولیدات انقلابی حمایت شود و با  جهت‌دهی به تولیدات هنری مطابق با اهداف انقلاب اسلامی توجه کرد. همچنین طبق هدف‌گذاری با مخاطبان این طرح پس از اتمام دوره، ارتباط مؤثر حفظ می‌شود تا در تعامل با ارگان‌های مختلف از این نیروها بهره برد.

حاجتی گفت: رویکرد تمدنی، اصلی مهم در تربیت نیروی انسانی بوده و قرآن، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، الگوی سوم زن و هویت اسلامی از موضوعات این رویداد فرهنگی هنری است. آموزش‌های این طرح موضوع محور بوده تا با طی یک رویکرد و مسیر به تولیدات هنری انقلابی بپردازد.

انتهای پیام
captcha