دوره‌های «جهاد تبیین و جوانی جمعیت» در روانسر برگزار می‌شود
کد خبر: 4115575
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

دوره‌های «جهاد تبیین و جوانی جمعیت» در روانسر برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی روانسر از برگزاری دوره‌های جهاد تبیین و جوانی جمعیت ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره‌ها در راستای عمل به فرمان مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر فوری و قطعی بودن جهاد تبیین همچنین تأکیدات معظم‌له در خصوص جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی تبلیغات اسلامی روانسر

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری دوره‌هایی با محوریت جهاد تببین و جوانی جمعیت ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در بحث جهاد تبیین نسبت به برگزاری دوره‌هایی توسط این اداره در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر فوری و قطعی بودن جهاد تببین و پاسخ به شبهاتی که دشمن در جنگ شناختی در جامعه نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب القاء می‌کند، اقدام کردیم.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود، افزود: سرفصل‌هایی که توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در بحث (جهاد تبیین) به آن پرداخته خواهد شد با محور «چگونگی جهاد تبیین»، «کلان روایت‌ها و نقش مهم آن در جهاد تبیین»، «دستاورد‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و انقلاب اسلامی»، «پاسخ به شبهات عمده و پربسامد عرصه جهاد تبیین»، «آشنایی با شگرد‌های رسانه‌ای دشمن در عرصه جهاد تبیین» و «آشنایی با مهارت‌های فعالیت در فضای مجازی در عرصه جهاد تبیین» است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر تصریح کرد: سرفصل‌های این دوره شامل اهمیت چرایی تبیین در شرایط امروز و مسئله شناسی جهاد تبیین و شاخصه‌ها و ویژگی‌های جهادگر جهاد تببین است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه این دوره مقدماتی است و در راستای لبیک به صدور فرمان جهاد تبیین از جانب مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: اگر جهاد در کنار تبیین قرار گیرد به معنای یک تلاش مستمر و پرانگیزه، برای بیان حقایق و آرمان‌های بزرگ انقلاب خواهد بود و ضرورت پرداختن به جهاد تبیین بسیار مهم است.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: آینده کشور به جوانی جمعیت گره خورده و مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۵ بار به جوانی جمعیت اشاره کرده‌اند بر این اساس تمام دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر در کشور تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در این بحث و ضرورت جوانی جمعیت باید به جهاد تبیین بپردازیم. جوانی جمعیت نیازمند حرکتی عالمانه و خلاقانه است که همه مسئول‌اند و نمی‌توان سطحی و شعاری در این موضوع کار کرد و باید جهادی کار کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی روانسر با تأکید بر نقش دستگاه‌های فرهنگی در تحقق برنامه‌های حوزه جمعیت، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در زمینه تقویت بنیان خانواده و جوانی جمعیت برنامه‌های تبلیغی و تبیینی مورد پسند جامعه را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری دوره‌های جهاد تببین و جوانی جمعیت در شهرستان روانسر، یادآور شد: زمان برگزاری این دوره هفته اول بهمن‌ماه و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه خواهد بود. مکان برگزاری این دوره مراکز آموزشی شهرستان روانسر است.

انتهای پیام
captcha