صدور شناسنامه قرآنی استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4115486
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام مبشری خبر داد:

صدور شناسنامه قرآنی استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از صدور شناسنامه قرآنی برای دانشجویان و استادان این دانشگاه خبر داد و گفت: از طریق اطلاعات ثبت شده و صدور این شناسنامه، میزان سواد قرآنی مخاطبان احصا می‌شود و سپس مرجع برنامه‌ریزی‌های آتی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه فرهنگیان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اجرای طرح تشکیل شناسنامه قرآنی و بانک اطلاعاتی مهارت‌آموزان، حافظان و قاریان قرآن در دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ با عنایت به اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی تربیتمحور است، ملاک برنامه‌ریزی‌های دانشگاه، سند تحول بنیادین و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت معلمان مومن، انقلابی، متعهد و علاقه‌مند به شغل معلمی است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی هدفمند، آمار و اطلاعات دقیق، برای برنامه‌ریزی بسیار ارزشمند و اثرگذار است، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از میزان سواد قرآنی مخاطبان مرجع برنامه‌ریزی‌های آتی قرار خواهد. برای هر نوع برنامه‌ریزی نیاز به اطلاعات جامع و کاملی از سواد قرآنی جامعه مخاطبانمان داریم و بر همین اساس اقدام به تهیه شناسنامه قرآنی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه کرده‌ایم.

مبشری تصریح کرد: این شناسنامه قرآنی هویت دانشجومعلمان و همچنین میزان سواد آنها در حوزه‌های مختلف از روخوانی و روانخوانی تا موارد بالاتر را نشان می‌دهد. از جمله اهداف این طرح باید به شناسایی و سطح‌بندی دانش و مهارت‌های قرآنی دانشجومعلمان جهت آموزش و تربیت مربی قرآن کریم در دارالقرآن‌های پردیس‌ها و مراکز  اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه با استفاده از اطلاعات ثبت شده می‌توانیم به یک جمعیت از مخاطبان در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی برسیم، بیان کرد: اینگونه افراد توانمند شناسایی شده و پس از تکمیل اطلاعات برنامه‌های بزرگی برای آنها در نظر خواهیم داشت که از جمله آنها تشویق و تکریم فعالان قرآنی و نیز  برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور آنها خواهد بود.

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه وظیفه داریم ضعف سواد قرآنی دانشجومعلمان را قبل از ورود به آموزش و پرورش برطرف کنیم، تصریح کرد: تا کنون در بین اعضای هیئت علمی و مدرسان، 15 نفر حافظ کل قرآن شناسایی شدند که پیش از صدور شناسنامه، اطلاعی از این موضوع نداشتیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این افراد ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان به حساب می‌آیند، بیان کرد: این طرح به مرور کامل خواهد شد و در حین ثبت‌نام، بررسی‌ اطلاعات نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha