رشته نسخ خطی را در وزارت علوم احیا کردیم
کد خبر: 4115448
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
محمدعلی رضایی اصفهانی:

رشته نسخ خطی را در وزارت علوم احیا کردیم

رئیس انجمن علمی قرآن‌پژوهی حوزه گفت: با پیگیری‌های کمیسیون حوزوی وزارت علوم رشته جدید احیای نسخ خطی را به منظور اجرا در دانشگاه دارالحدیث، توسط وزارت علوم به تصویب رساندیم.

محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هئیت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، شامگاه سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی که در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امروز به برکت مشارکت مدیران مراکز و گروه‌های قرآنی حوزوی اقدامات خوبی در حال شکل گیری است. فعالیت ارزشمند کمیسیون حوزوی وزارت علوم در راستای تبیین، ترویج و تبلیغ بیش از پیش قرآن و رشته‌های مرتبط قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به ویژه کتاب سال قرآن و تفسیر که می‌بایست دوشادوش کتاب سال جمهوری اسلامی و سایر کتاب سال‌های مطرح کشور برگزار شود، نمونه‌ای از این مشارکت و هم‌افزایی‌ها است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری افزود: برپایی این کنگره در ابعاد مختلف سیره علمی و عملی رهبر انقلاب، مصداق جهاد تببین است و قطعا همچون خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود.

استاد رضایی اصفهانی ادامه داد: احیای رشته نسخ خطی در وزارت علوم و اجرای آن توسط دانشگاه دارالحدیث اقدام ارزشمند دیگر کمیسیون حوزوی در این وزارتخانه است که با همکاری و همراهی سایر مجموعه‌های حوزوی در تدوین هرچه بهتر نظام درختواره قرآنی این وزارت خانه، می‌تواند نقطه عطف همکاری حوزه و دانشگاه باشد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: توجه و اهتمام جدی جهت جمع‌آوری نسخ خطی قرآن و تفسیر که توسط دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شروع شده است با حمایت انجمن علمی قرآن‌پژوهی حوزه و مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و سایر نهاد‌های حوزوی می‌تواند این حرکت را قوی‌تر از گذشته پیش ببرد.

انتهای پیام
captcha