فقط چهار رشته و گرایش قرآنی در حوزه علمیه فعال هستند
کد خبر: 4115436
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

فقط چهار رشته و گرایش قرآنی در حوزه علمیه فعال هستند

حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد گفت: در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه پس از ۳۰ سال ۴۳ رشته و گرایش طراحی شده است که تنها سه چهار رشته و گرایش آن فعال است.

مهدی رستم نژادبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، شامگاه سه‌شنبه 27 دی در نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی، که در انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه، که بعد از چهار سال و با همراهی ۵۰۰ یا ۶۰۰ استاد و کارشناس در ۱۶ حوزه دانشی تهیه شد، قرآن اولین موضوعی است که مورد توجه قرار گرفت.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: در این درختواره با 43 رشته و گرایش پس از ۳۰ سال درباره قرآن شکل گرفت. البته در حوزه تفسیر رشته‌هایی شاخه شاخه بود که در آن هم به صورت تک‌ریلی حرکت کرده‌ایم، اما در این دوره رشته‌هایی مانند «قرآن و اقتصاد»، «قرآن و تعلیم و تعلم»، «قرآن و تعلیم و تربیت»، «قرآن و روانشناسی»، «قرآن و مدیریت» و «قرآن و علوم انسانی اسلامی» را طراحی کردیم و در حال سرفصل‌نویسی آن هستیم.

رستم‌نژاد با بیان اینکه محور و نقطه ثقل تمام رشته‌ها و گرایش‌ها قرآن کریم است، ادامه داد: «منطق ترجمه» رشته مفقوده دیگری در حوزه‌های علمیه بود که در درختواره جدید رشته‌ها طراحی شده است و هم‌اکنون شب‌های چهارشنبه در حال تدوین سرفصل‌ها هستیم تا هر چه زودتر برای اجرا آماده شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۶ رشته و گرایش مصوّب و هم‌اکنون تنها صد رشته اجرا شده و سهم ما در رشته‌های قرآنی بسیار ناچیز است، چراکه تنها سه چهار رشته اول در حال اجرا هستند.

انتهای پیام
captcha