شکوفایی تمدن ایرانی اسلامی نیازمند انجام کارها به صورت متعهدانه است
کد خبر: 4115381
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

شکوفایی تمدن ایرانی اسلامی نیازمند انجام کارها به صورت متعهدانه است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تأکید بر اینکه ایران اسلامی یکی از باصلابت‌ترین جلوه‌های تمدن اسلامی خواهد بود، گفت: در این راستا باید بیش از پیش احساس مسئولیت کنیم و کارها را به درستی و متعهدانه و مقتدرانه انجام دهیم.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشانبه گزارش ایکنا از فارس، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امروز، 27 دی در دوره آموزشی حضوری مدیران جدیدالانتصاب مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در شیراز با بیان اینکه تمدن ایران یکی از مهم‌ترین تمدن‌های جهان است، گفت: امروز تمدن ایران در زیر چتر تمدن اسلامی قرار دارد و آینده جهان را خواهد ساخت.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی یکی از باصلابت‌ترین جلوه‌های تمدن اسلامی خواهد بود، گفت: در این راستا باید بیش از پیش احساس مسئولیت کنیم و کارها را به درستی و متعهدانه و مقتدرانه انجام دهیم.

یاوری با تصریح اینکه در جهان امروز باید مجهز به علم روز باشیم، مدارس سمپاد را ظرفیتی در همین راستا عنوان کرد و افزود: در جامعه نیاز به انسان‌هایی داریم که از دوران کودکی و نوجوانی برای فعالیت‌های علمی حمایت شده باشند تا بتوانند اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با یادآوری اینکه به دلیل حساسیت مدارس سمپاد در انتخاب و انتصاب مدیران آن‌ها سخت‌گیری‌هایی صورت گرفت، از تمام مدیران مدارس سمپاد خواست تا تمام تلاش خود را برای تربیت منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج) به کار گیرند و از توان حداکثری خود در این مسیر استفاده کنند.

وی همچنین بر ضرورت مشورت و مشارکت در فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم افرادی اثرگذار تربیت کنیم باید ابتدا خودمان تأثیرگذار باشیم چنانکه حضرت علی(ع) هم فرمودند انسان برای تأثیرگذاری در دیگران باید خود را به علم و سایر ویژگی‌های مجهز کند.

یاوری با بیان اینکه در مدارس سمپاد به تنهایی نمی‌توان کار مدیریتی انجام داد بر ضرورت استفاده از مشارکت و ایده‌های دیگران در مدیریت این مدارس تأکید کرد و گفت: اگر زمینه استفاده از مشارکت‌ها را فراهم و در مدیریت‌ها قوی‌تر عمل کنیم برنامه‌های ما اثرگذاری بیشتر دارد و موجب رشد دانش‌آموزان می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان گفت: دانش‌آموز محوری و سپردن کارها به دانش‌آموز در تقویت حس مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان بسیار موثر است لذا مدیران مدارس سمپاد این سیاست را در برنامه‌های خود دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha