فرصت خدمت‌ به مردم را قدر بدانیم
کد خبر: 4115083
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

فرصت خدمت‌ به مردم را قدر بدانیم

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه فرصت خدمت‌رسانی به مردم قبل از اینکه متوجه شویم از دستمان خارج می‌شود، از اعضای شورا خواست به جای پرداختن به مسائل جزئی به رسالت اصلی که خدمت به مردم است، توجه بیشتری داشته باشند.

علیرضا اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا اسکندری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 25 دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: یک سال و نیم از عمر شورا می‌گذرد و روزهای پر فراز و نشیبی با هم سپری کردیم؛ روزهای سختی را گذراندیم روزهای غم و شادی رو سپری کردیم تا امروز به این مرحله رسیدیم.

وی افزود: شورا کار خودش را با شعار انقلابی شروع کرد اینکه واقعاً تا چه اندازه به این شعار جامعه عمل پوشانده شده، قضاوتش با مردم است که بهترین قاضی مردم هستند.

اسکندری در ادامه به تبیین انتظاراتش از رئیس شورا پرداخت و گفت: یکی مدیریت حواشی و بحران‌ها و نحوه مواجهه ایشان با این حواشی است. یکی از مسائل شورای ششم، متاسفانه حواشی است که به آن دامن زده می‌شود و انتظار ما از ایشان این است که بتوانند این حواشی و این بحران‌هایی که به وجود می‌آید را مدیریت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: دوم ایجاد عدالت برای همه کارمندان شهرداری و اعضای شورا حسب بند ۱ ماده ۶ آیین ‌امه داخلی شورای اسلامی شهر شیراز که بنده در خردادماه، مکاتبه‌ای را با رئیس شورا در این خصوص داشتم.

وی ادامه داد: مورد سوم، توجه بیش از پیش به مسئله خدمت به مردم، اول به خودم و بعد به اعضای شورا تذکر می‌دهم که این فرصت خدمت‌رسانی به مردم قبل از اینکه ما متوجه شویم از دستمان خارج می‌شود؛ به جای پرداختن به مسائل جزئی به رسالت اصلیمان که خدمت به مردم است، توجه بیشتری داشته باشیم.

اسکندری گفت: مجموعه شورا متشکل از ۱۳ نفر است؛ قاعدتاً آن چیزی که انتظار هست که در این شورا انجام شود، مشورت در اموراست که متأسفانه اکنون کم رنگ انجام می‌شود یا بعضاً انجام نمی‌شودکه باید توجه بیشتری به آن شود و بحث شفاف‌سازی در امور که جزو یکی از شعارهای تقریباً تمامی اعضای شورا بوده است که باید به نحو مقتضی به این موضوع هم پرداخته شود. البته همین‌جا هم تشکر می‌کنم از زحمات همه بزرگواران نسل جوان، گروه‌های مطالبه‌گر که هر چند مدتی یک تلنگری را به ما می‌زنند که نیاز است.

وی با بیان اینکه مورد بعدی، پاسخگویی به اعضای شورا است، خطاب به رئیس شورا گفت: چندین مکاتبه با رئیس شورا شد که یا پاسخ ندادید یا اگر پاسخ دادید بنده اقناع نشدم. لازم است که این موارد هم ان‌شاءالله برطرف شود.و مورد آخر، رعایت انصاف و عدالت در امور، خصوصا نحوه موضع‌گیری‌های جنابعالی و مصاحبه‌ها است که باید با مدیریت بهتر انجام شود که ان‌شاءالله از این حواشی هم ما گذر کنیم و انصاف و عدالت را رعایت کنیم.

اسکندری تصریح کرد: اعضای شورا به دو دسته تقسیم شدند، اعضای عالی و اعضای ویژه؛ این مرزبندی را باید شکست. از وجود تمامی اعضای شورا در تخصص خودشان استفاده شود. این مواردی که عرض کردم با توجه به اینکه خود سابقا در جلسات هم اندیشی بارها و بارها با لحن شیرین و زیبا تا لحن تند بیان شده است اما متاسفانه اقداماتی انجام نشده که مجبور شدم اینجا این موارد را ذکر کنم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی رئیس شورا نامه‌ای را به شهردار شیراز ارسال کرده و در آن نامه قید شد که به فرزندان معزز و مکرم شهدا که در شهرداری شاغل هستند، توجه بیشتری شود، بنده ضمن تأکید بر این موضوع درخواست دارم، حفظ شان و شخصیت اعضای شورا را که همگی ۱۳عضو شورا که به صورت نسبی یا سببی از خانواده ایثارگران هستند، در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه درباره موضع‌گیری‌ها درباره بودجه عمرانی سخن گفت و افزود: در سال اول کمیسیون عمران که بنده مسئولیت این کمیسیون را برعهده داشتم ۱۸۳ پروژه عمرانی تعریف شد که از دل این 183 پروژه، به صورت ویژه و ستاره‌دار سطح‌بندی شد. تمام این۱۸۳ پروژه که در مناطق یازده گانه وجود داشتند بر اساس نیازسنجی و مطالعه انجام شده، همگی این پروژه‌ها قابل دفاع هستند.

اسکندری تصریح کرد: از بودجه پانزده هزار و سیصد و هشتاد و پنج میلیاردی سال جاری، مبلغ دوازده هزار و نهصد و چهل و پنج میلیارد تومان آن بودجه عمرانی است و مابقی، تحت عنوان هزینه جاری هست؛ از این دوازده هزار و نهصد و چهل و پنج میلیارد، شهرداری منطقه ۸ با توجه به قرارگیری در بافت تاریخی پنج و چهل و یک صدم درصد از این بودجه را به خودش اختصاص داده است. شهرداری منطقه ۷ و منطقه ۲ به ترتیب ۳ درصد و ۲ و هشتاد و هشت صدم درصد این بین مناطق یازده گانه رتبه اول و دوم و سوم هستند. منطقه ۸ منطقه ۷ منطقه ۲ که مناطق کمتر برخوردار شهرشیراز هستند. در انتهای جدول منطقه ۱۱ است با توجه به وسعت کمی منطقه، ۱.۳۱صدم درصد از بودجه را به خود اختصاص داده و قبل از آن هم منطقه ۱۰ و منطقه ۶ به ترتیب ۱.۶۴ و ۱.۵4صدم درصد در رتبه نهم و دهم است. منطقه 10 و 6 که جزو مناطق شمالی ما هستند به استثنای منطقه 11 به دلیل وسعت، منطقه 10 و 6 جزو مناطقی هستند که کمترین بودجه عمرانی ما را به خودشان اختصاص دادند.

انتهای پیام
captcha