رفع مسئله بومی‌گزینی از اولویت‌های دانشگاه‌های کردستان است
کد خبر: 4114617
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

رفع مسئله بومی‌گزینی از اولویت‌های دانشگاه‌های کردستان است

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان توجه به مسئله بومی گزینی را از اولویت‌های دانشگاه‌های استان ذکر کرد و گفت: عدالت آموزشی باید در دانشگاه‌های استان کردستان اجرا شود.

بهزاد رحیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد رحیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان امروز، ۲۴ دی‌ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: مقوله فرهنگ از ابزارهای تقویت بودجه استان است و دانشگاه کردستان در این زمینه باید با ایجاد دانشگاه هنر و معماری، توجه به دانشکده کردستان شناسی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل برای فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات کردی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه رؤسا و مدیران قبلی و کنونی دانشگاه از ذخایر علمی کردستان است که باید حفظ شود، افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص استان و فرهنگی بودن کردستان، می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به بودجه استان در حوزه فرهنگی و دانشگاهی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، رشد بودجه ظاهری بودجه استان در لایحه سال آینده را ۳۵ درصد اعلام کرد و آن را که یک دستاورد برای استان دانست و ادامه داد: مقوله فرهنگ از ابزارهای تقویت بودجه استان است و دانشگاه کردستان در این زمینه باید با ایجاد دانشگاه هنر و معماری، توجه به دانشکده کردستان شناسی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل برای فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات کردی تقویت شود.

وی افزود: دانشگاه کردستان دانشجویان زیادی دارد و با توجه به این ظرفیت نیاز به توسعه داشته و با توجه به قدمت ۴۰ ساله این دانشگاه می‌طلبد که مراکز آن به ویژه خوابگاه‌های دانشگاه بازسازی شود.

رحیمی بر ضرورت اتمام دانشکده‌های اقماری در سقز، بیجار و قروه تأکید کرد افزود: در استان کردستان در مقایسه با استان‌های دیگر از دانشگاه‌های اقماری کمتری برخوردار هستیم و تقویت خوابگاه‌های متأهلی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بدنه کارشناسی دانشگاه ضعف نیرو داریم و نیازمند جذب هیئت علمی هستیم که با توجه ویژه به بومی گزینی این امر محقق خواهد شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان، توجه به مسئله بومی گزینی را از اولویت‌های دانشگاه‌های استان ذکر و اظهار کرد: عدالت آموزشی باید در دانشگاه‌های استان کردستان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار موفق عمل کرده است، یادآور شد: دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه کردستان از ظرفیت‌های ویژه این دانشگاه در استان است که می‌تواند حتی امتیازی برای اهداف دیپلماسی آموزشی وزارت علوم باشد.

خدمت‌رسانی در استان کردستان اجر مضاعف دارد

حجت‌الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: خدمت‌رسانی در استان کردستان اجر مضاعف دارد و در این راستا نگاه ویژه وزارت علوم به دانشگاه‌های استان امری ضروری است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اهمیت مسئولیت پذیری به عنوان یک امانت در دست مدیران افزود: فردی که امانت را برعهده می‌گیرد باید امانتدار و مسئول باشد و از سکان‌داری خود به بهترین نحو برای خدمت به مردم استفاده کند چرا که این مسئولیت مرهون خون شهدای انقلاب است.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر ولی فقیه در دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه کردستان امروز جایگاه خوبی در کشور دارد و این موفقیت مرهون زحمات مجموعه مدیریت دانشگاه است که باید حفظ و تقویت شود.

وی با بیان اینکه مدیران دانشگاه باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف در راستای تقویت و توسعه بیش از پیش دانشگاه کردستان گام بردارند، یادآور شد: کشور ما در اتفاقات اخیر لطمات زیادی دیده است که باید، فراموش نشود و قدر شهدا را بیشتر دانست.

انتهای پیام
captcha