عبور از موج هشتم کرونا با مشارکت مردم میسر می‌شود
کد خبر: 4114542
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

عبور از موج هشتم کرونا با مشارکت مردم میسر می‌شود

سیدوحید حسینی راهکار عبور از موج هشتم کرونا را مشارکت مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و... بیان کرد.

نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 24 دی‌ماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا در کشور، راهکار عبور از این موج را مشارکت مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و... بیان کرد.

وی با بیان اینکه سرعت انتشار بالای سویه جدید امیکرون بالاست، بر ضرورت تداوم مشارکت و همکاری مطلوب مردم برای عبور از این موج مجدداً تأکید کرد و افزود: همچنین لازم است تا واکسیناسیون دزهای تکمیلی در استان به‌صورت گسترده انجام شود.

حسینی با اعلام آمادگی مجموعه سلامت فارس برای مقابله با موج جدید این بیماری، از مردم استان خواست تا برای عبور از موج هشتم کروناویروس با کمترین آسیب، اقداماتی شامل تزریق دُز یادآور واکسیناسیون علیه کروناویروس، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین شست‌وشوی مرتب دست‌ها را به‌عنوان یک راهکار محافظتی و پیشگیرانه، جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از ابتدای شیوع پاندمی کروناویروس در کشور و به تبع آن استان فارس، تلاش، جهاد و از خودگذشتگی مدافعان سلامت و مشارکت و همراهی و همیاری مردم استان توانست فارس را در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور به‌عنوان یک الگوی موفق معرفی کند.

وی یادآور شد: همکاری عمومی با مجموعه سلامت در مدیریت و کنترل موج هشتم کروناویروس، بی‌تردید موجب تسریع در عبور از این چالش و ایجاد وضعیتی مطلوب در استان می‌شود.

حسینی در ادامه این نشست، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، روند انجام تست‌های pcr و تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام
captcha