توانمندسازی مربیان؛ لازمه تنوع‌بخشی در فرآیند آموزش قرآن
کد خبر: 4114409
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

توانمندسازی مربیان؛ لازمه تنوع‌بخشی در فرآیند آموزش قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اگر نتوانیم مربیانی توانمند در هر منطقه داشته باشیم، نخواهیم توانست به تنوع‌بخشی در دوره‌های آموزشی برسیم چراکه برای هر دوره قرآنی باید مربی از خارج استان دعوت کنیم.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه قرآنی، توانمندسازی مربیان و معلمان قرآن است؛ در این راستا باید به سمت توسعه آموزش‌ها برای مربیان رفت.

وی با بیان اینکه کادر قرآنی باید براساس آموزش‌های روز توانمند شوند تا بتوانند افرادی توانمند را تربیت کنند، ادامه داد: توجه به مسائل رویدادی و نیازهای روز جامعه برای مربیان و توسعه مديران فرهنگی و کمک به تاسیس پایگاه‌های قرآنی در مساجد هر محل از سیاست‌های مهم است.

سلمانی تصریح کرد: اگر نتوانیم مربیانی توانمند در هر منطقه داشته باشیم، نخواهیم توانست به تنوع بخشی در دوره‌های آموزشی برسیم چراکه برای هر دوره قرآنی باید مربی از خارج استان دعوت کنیم؛ در این راستا باید به نقطه‌ای برسیم که همه دوره‌ها را با توان مربیان داخل استانی تأمین محتوا کنیم.

وی افزود: در این راستا، اداره امور قرآنی اداره كل تبليغات اسلامی خراسان‌جنوبی در نظر دارد با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح دانش معلمان روخوانی و روانخوانی قرآن كريم و آمادگی مربیان برای بهره‌برداری هر چه بيشتر از فرصت ماه رمضان، کارگاه‌های آموزشی بازآموزی و توانمندسازی معلمان قرآن کریم را با استفاده از اساتيد مجرب كشوری، برگزار کند.

سلمانی با بیان اینکه این دوره به صورت کارگاه‌های آموزشی یک ‌روزه و حضوری برگزار می‌شود، افزود: این دوره، هفته اول اسفندماه جاری برگزار خواهد شد و محل برگزاری کارگاه‌ها به صورت منطقه‌ای در بیرجند، فردوس، قاین، طبس و نهبندان است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی 12 بهمن ماه است، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق لینک https://darolghuran.ir/x/f114 ثبت‌نام کنند.

سلمانی ادامه داد: امیدواریم فعالان قرآنی در این کارگاه حضور موثری داشته باشند و فراموش نکنیم آموزش درست و اصولی قرآن به قرآن‌آموزان، نیازمند مربیانی است که با اصول روز آموزشی آشنا هستند.

انتهای پیام
captcha