تعداد کم وقف‌های قرآنی و دریچه‌ای به نام وقف مشارکتی
کد خبر: 4114071
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

تعداد کم وقف‌های قرآنی و دریچه‌ای به نام وقف مشارکتی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اجرای فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یکی از رسالت‌های اوقاف بدون استمرار وقف‌ها امکان‌پذیر نیست، بنابراین از مردم می‌خواهیم در این زمینه توجه شایسته‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ وقف جدید به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت وقف سه میلیارد تومانی در شهرستان بیرجند گفت: برگزاری جشن عید غدیر، عزاداری امام حسین(ع) و ولادت امام زمان(عج) نیت این وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال در شهرستان بیرجند ۹ موقوفه، شهرستان زیرکوه ۱۱، طبس چهار، نهبندان شش، فردوس پنج، سربیشه و خوسف چهار موقوفه و خضری دشت بیاض، سرایان و بشرویه یک و قاین سه موقوفه ثبت شده است.

بخشی‌پور ادامه داد: امور خیریه، عزاداری، کمک به نیازمندان و دارو و درمان و تأمین جهیزیه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان و هزینه‌های مساجد است، اما در زمینه نیازهای روز جامعه به موقوفات بیشتری نیاز داریم و در این زمینه از واقفان می‌خواهیم پیش از انجام وقف از مشاوره بهره گیرند تا نیازهای منطقه روشن شود.

وی یادآور شد: در زمینه موقوفات قرآنی نیز نیاز به توجه بیشتری داریم و افراد حتما لازم نیست دارایی زیادی برای وقف داشته باشند و به‌صورت مشارکتی می‌توانند در وقف یک مکان سهیم شوند تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در آن فضا ادامه دهیم.

بخشی‌پور بیان کرد: اجرای فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یکی از رسالت‌های اوقاف بدون استمرار وقف‌ها امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم در این زمینه نیز توجه شایسته‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha