محفل انس با قرآن مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد
کد خبر: 4113917
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
با حضور قاری بین‌المللی؛

محفل انس با قرآن مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم در مسجد بلال صدا و سیما به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) با قرائت حامد شاکرنژاد برگزار شد.

حامد شاکرنژادبه گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن کریم به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) در مسجد بلال صدا و سیما برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

این مراسم با اجرای الهام غفاری برگزار شد و سپس پورکریم به مدح اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت و پس از آن فاطمه نانی‌زاد، شاعر و مدیحه‌‌سرای اهل بیت(ع)، که برخی از اشعار خود را به مقام معظم رهبری اهدا کرده است، به خوانش برخی از شعرهای خود در وصف حضرت زهرا(س) پرداخت.

اجرای زیبا و دلنشین گروه تواشیح دخترانه میعاد، که دخترانی خردسال با پوشش چادر بودند، برنامه بعدی بود. در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر، امام جماعت مسجد صدا و سیما و مؤلف کتاب «فاطمه، واژه بی‌خاتمه» در سخنانی گفت: آیه آیه قرآن نسخه آرامش است، «‌وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ؛ و از نعمت پروردگار خويش [با مردم] سخن گوى»، (ضحی/11). نسبت به نعمت‌ها بی‌توجه نباش و در کنار بلا، نعمت را ببین و بالاتر از آن، حتی بلا را نعمت ببین.

رنجبر عنوان کرد: انسان باید شاکر باشد نه شاکی. حضرت فاطمه(س) خطبه فدکیه را اینطور شروع می‌فرماید: «‌أَلْحَمْدُ للهِ عَلَی ما أَنْعَمَ وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَلْهَمَ؛ خدا را بر نعمت‌هایش سپاس می‌گویم و بر توفیقاتش شکر می‌کنم» پای بلا در میان است، اما پای نعمت را به میان می‌کشد، چون همین مایه آرامش است، لذا با چه آرامشی این خطبه را می‌گوید و بالاتر از اینها بلا را نعمت می‌بیند، چون نیتش را به نمایش و تصویر می‌کشد.

حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی، که طبق گفته مجری مراسم بسیاری از افراد خارجی‌ با شنیدن صدای وی مسلمان شده‌اند، در ادامه به قرائت آیاتی از سوره آل عمران در رابطه با حضرت مریم(س) پرداخت. 

همچنین در این ایام، پویش دستبوسی مادران نیز از سوی این شبکه در حال اجراست که افراد علاقه‌مند می‌توانند تصاویر خود از بوسیدن دست‌های مادرانشان به شماره 09108994245 در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال کنند.

بنابر این گزارش، نکته قابل تأمل در اجرای این مراسم حضور کم‌تعداد مخاطبان بود و شاید برودت هوا را بتوان از دلایل آن برشمرد. مناسب بود تا این مراسم در فضا و موقعیت دیگری شکل می‌گرفت. میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن و نیز سالروز میلاد امام خمینی(ره) مناسبت‌های کمی نیست و می‌توانست این برنامه ابعاد گسترده‌تری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha