هشت هزار پرس غذا در مناطق محروم اصفهان توزیع می‌شود
کد خبر: 4113693
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)

هشت هزار پرس غذا در مناطق محروم اصفهان توزیع می‌شود

مدیر مرکز سفره پدری از طبخ و توزیع هشت هزار پرس غذا در مناطق محروم شهرستان اصفهان به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) خبر داد.

اطعام نیازمندان

سجاد صادقیان، مدیر مرکز سفره پدری وابسته به بنیاد خیریه راهبری آلاء در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)، هشت هزار پرس غذا که در این مرکز طبخ شده است، از طریق مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و مردمی در مناطق محروم محدوده شهرستان اصفهان توزیع می‌شود.

وی افزود: این تعداد غذا که در مرکز سفره پدری طبخ و بسته‌بندی شده است، در قالب طرح غذای ارزان و مشارکتی طی امروز و فردا در میان نیازمندانی که از سوی خیریه‌ها و گروه‌های مردمی شناسایی شده‌اند، توزیع می‌شود.

مدیر مرکز سفره پدری بیان کرد: این مرکز در سال 1398 تأسیس شده و مأموریت آن، تسهیل‌گری اطعام است، چنانکه طبخ غذا به‌صورت هفتگی در این مکان انجام می‌شود. سال گذشته، روال کار به این شکل بود که بسته‌های حاوی گوشت در اختیار مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی قرار می‌گرفت و آنها نسبت به پخت و توزیع غذا اقدام می‌کردند. از ابتدای امسال، برای اینکه این گروه‌ها و مراکز فعالیت خود را با سهولت بیشتری انجام دهند، فرایند پخت و بسته‌بندی غذا در خود مرکز انجام می‌شود و توزیع آن از طریق گروه‌ها و مراکز مذکور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های غذایی این مرکز گفت: از جمله این طرح‌ها، غذای ارزان است که منابع مالی آن به‌صورت مشارکتی تأمین می‌شود، به این ترتیب که مرکز عمده هزینه پخت غذا را با توجه به منابع خرید و تولیدی که در اختیار دارد، تأمین و آن را با نرخی ارزان‌تر از بازار در اختیار مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی قرار می‌دهد تا در میان نیازمندان توزیع کنند.

صادقیان ادامه داد: طرح بعدی، غذای رایگان نام دارد که اگر شخص یا اشخاصی عهده‌دار آن شوند، اجرا و بسته به تعداد غذاها، در میان مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی تقسیم می‌شود و عمده آن در اختیار آن دسته از مراکز و گروه‌هایی قرار می‌گیرد که در توزیع غذای ارزان، بیشترین همکاری را با مرکز داشته‌اند.

وی اظهار کرد: مراکز و گروه‌هایی که مایل به همکاری و مشارکت با مرکز در توزیع غذا هستند، می‌توانند با شماره 90007272 تماس بگیرند و از شرایط و چگونگی همکاری مطلع شوند.

مدیر مرکز سفره پدری تصریح کرد: چشم‌انداز آینده ما این است که بتوانیم به‌صورت روزانه (دو وعده در روز) و در سطح استانی و کشوری، نسبت به طبخ غذا اقدام کنیم.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha