شناخت ابعاد جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمنان نیازمند بصیرت است
کد خبر: 4113666
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
فرزند علامه مصباح یزدی:

شناخت ابعاد جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمنان نیازمند بصیرت است

حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی با بیان اینکه شناخت موقعیت و ابعاد مختلف جنگ فرهنگی، چند رسانه‌ای و ترکیبی دشمنان نیازمند بصیرت است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر جهاد تبیین تأکید کرده‌اند و این کار مقدسی است که باید همگان در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح یزدی، فرزند علامه مصباح یزدیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، فرزند علامه مصباح یزدی، امروز، ۲۰ دی‌ماه در همایش استاد فکر که به یاد علامه محمدتقی مصباح یزدی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: علامه مصباح در انجام اقدامات مختلف علمی و جهادی خود ابتدا به اولویت‌ها و انجام واجب‌ترها می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه بصیرت، زمان‌شناسی و سخت‌کوشی از مهم‌ترین ویژگی‌های علامه مصباح بود، افزود: در شرایطی که سیلی فرهنگی آمده و افرادی در آن نابود می‌شوند اینکه کنار بنشینیم و تماشا کنیم، این انجام وظیفه نیست.

فرزند علامه مصباح یزدی طرح ولایت را یادگار علامه مصباح یزدی ذکر کرد تا معارف غنی اسلامی برای جوانان تبیین شود، گفت: امروز برای تشخیص وظیفه خودمان باید موقعیت خود را درست تشخیص دهیم.

مصباح ادامه داد: تعبیر استاد فکر را که مقام معظم رهبری در خصوص علامه مصباح یزدی فرمودند یکی از وجوبش این بود که علامه طریق فکر کردن و حل مشکلات را به دیگران یاد می‌دادند؛ امروز آثار ایشان قابل استفاده بوده و باید متناسب با روز از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به فرمایش مقام معظم رهبری عقبه تئوریک نظام بود، تصریح کرد: زمانی که موقعیت خود را درست تشخیص نمی‌دهیم متوجه عملیات و نقشه دشمن برای نابودی خود نمی‌شویم.

مصباح یزدی افزود: جنگ نرم و چندرسانه‌ای دشمن روی باورها، اعتقادات و فرهنگ جامعه اثر می‌گذارد و رهبر معظم انقلاب در ۲۰ سال قبل مسئله تهاجم و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند که در این جنگ نرم و فرهنگی کشورهایی با برنامه‌ریزی جبهه‌های متحدی را علیه ما تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه شناخت موقعیت و ابعاد مختلف جنگ فرهنگی، چند رسانه‌ای و ترکیبی دشمنان نیازمند بصیرت است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر جهاد تبیین تأکید کرده‌اند و این کار مقدسی است که باید همگان در دستور کار قرار دهند.

مصباح یزدی با بیان اینکه جهاد تبیین برای افراد خاص و در چارچوب ساعت اداری نیست و همگان باید شرکت کنند و ضرورت فوری برای جامعه به‌ویژه نسل جوان جامعه است، یادآور شد: متأسفانه سطح فرهنگی عمومی در جامعه ما به نسبت تهاجم فرهنگی دشمن خیلی قوی نیست و آسیب‌پذیر است. بنابراین، امکانات دفاعی ما در عرصه فرهنگی متناسب با تهاجم دشمن نیست و نتوانسته‌ایم جامعه را مجهز کنیم و راهش این است که نقاط ضعف را تقویت کنیم.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: دشمنان بعد از راه‌اندازی جنگ‌های مختلف به این نتیجه رسیده که اگر از یک جبهه وارد شود موفق نخواهد بود به همین خاطر با تمام توان و امکانات خود جنگ ترکیبی را بر علیه ما طراحی کردند و از تمام جبهه‌های رسانه‌ای، نظامی، اقتصادی و فرهنگی وارد میدان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

مصباح یزدی با تأکید بر اهمیت بصیرت برای تحلیل مناسب از مسائل جامعه و برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمند در این زمینه اظهار کرد: در جبهه فرهنگی در مقابل دشمن باید طرح عملیات داشته باشیم و هماهنگ عمل کنیم، متأسفانه یکی از اشکالات ما این است که کار را به گردن یکدیگر می‌اندازیم؛ این روحیه خوبی نیست که از دیگران توقع داشته باشیم که کاری انجام دهند و این آفتی در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه در کار فرهنگی نباید منتظر حرکت دیگران بود، تصریح کرد: اگر حقایق دین برای نسل جوان تبیین شود این افراد در مقابل دشمن خواهند ایستاد، اما ما باید وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام جواد اکبری‌مطلق، مسئول ستاد بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در خراسان‌جنوبی نیز گفت: برکات فکر و اندیشه علامه مصباح یزدی امروز در جامعه قابل مشاهده است و جوانان ما از این فکر و اندیشه سود می‌برند و تنها برگزاری این‌‌گونه مجالس کفایت نمی‌کند بلکه باید در عمل ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم‌.

وی افزود: علامه مصباح یزدی نسبت به مسائل نظام و انقلاب بسیار صریح و شفاف بود و در همه این سال‌ها لحظه‌ای از پیروی از ولایت فقیه دست برنداشت. امام راحل اعتماد بسیار بالایی نسبت به این عالم بزرگوار داشتند و تلاش علمی زیادی در طول عمر خود داشته که طرح ولایت از برکات و یادگار ایشان است.

انتهای پیام
captcha