فعالیت‌های قرآنی در مجموعه‌‌ انتظامی کشور توسعه می‌یابد + صوت
کد خبر: 4113554
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
سردار بهرامی:

فعالیت‌های قرآنی در مجموعه‌‌ انتظامی کشور توسعه می‌یابد + صوت

معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا با اشاره به توسعه فعالیت‌های قرآنی در مجموعه‌‌ انتظامی کشور، اظهار کرد: به دلیل تکثر رده‌های انتظامی و ضرورت همگانی‌ کردن فرهنگ و معارف حیات‌بخش قرآن در این مجموعه، یکی از برنامه‌های مهمی که در حال انجام آن هستیم برگزاری دوره‌های تربیت آموزش‌یار و مربی قرآن است.

سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های قرآنی فراجا در سال آینده و  ضرورت پرداختن به اینگونه فعالیت‌ها در فراجا،‌ گفت: فعالیت‌های قرآنی در مجموعه انتظامی با جدیت پیگیری و برای همگانی‌ کردن فرهنگ و معارف حیات‌بخش قرآن کریم برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: در این راستا برگزاری محافل و مسابقات قرآن و دوره‌های مختلف قرآنی و آموزش قرآن را در سطوح مختلف ترتیل، ترجمه، تفسیر و روخوانی و روانخوانی قرآن و نیز قهرمان‌پروری و نخبه‌پروری قرآنی را هم در دستور کار داریم و جذب نخبگان قرآن در بخش سربازان و کارکنان را با هماهنگی مرکز گزینش و استخدام فراجا پیگیری می‌کنیم.

معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا تیمی قدرتمند از فعالان قرآنی در مجموعه انتظامی کشور داشته باشیم، اظهار کرد: این تیم متشکل از حفاظ و قاریان قرآن است و سعی ما این است که بتوانیم فضای مجموعه انتظامی را به یک فضای قرآنی تبدیل کنیم. همچنین در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ۱۰۰ هزار حافظ سهمیه مجموعه انتظامی است که تا امروز بیش از ۸۳ هزار نفر حافظ را تربیت کرده‌ایم و در این مجموعه به کار گرفته‌ایم. حافظان یک جزء تا کل قرآن آموزش دیده‌اند و مدارک حفظشان را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند.

پرورش ۱۰۰ هزار حافظ قرآن در فراجا

وی با اشاره به اینکه بنا داریم که در سال ۱۴۰۱ این رقم را به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم، افزود: تلاش می‌کنیم کسانی که جزءهای کمتری از قرآن کریم را حفظ هستند ارتقا دهیم و حداقل هر کدام از آنان یک جزء دیگر را به محفوظات خود اضافه کنند و برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم ۱۰۰ هزار نفر حافظ کل قرآن را در مجموعه نیروی انتظامی تربیت کنیم.

معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا در خصوص مهمترین برنامه‌های این مجموعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی برای سال آینده گفت: در حال حاضر برنامه‌های مستمری مانند مسابقات قرآن را داریم که هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. این مسابقات برای کارکنان رسمی و سربازان و خانواده‌ها، همسران و فرزندان کارکنان برگزار می‌شود. همچنین جذب نخبگان قرآنی را به صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار خواهیم داد.

توسعه برنامه‌های قرآنی در تمامی مجموعه‌‌های انتظامی کشور

بهرامی گفت:‌ یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که در حال انجام آن هستیم و به تازگی در فراجا شروع شده و تلاش می‌کنیم تا آن را برای سال آینده گسترش دهیم و با قدرت و قوت بیشتری نمود پیدا کند، دوره‌های تربیت آموزش‌یار قرآن است. از آنجا که رده‌های انتظامی متعددند و از مرز تا مرکز کشور یگان‌های انتظامی، مرزی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های بسیاری وجود دارند، نیاز داریم که تعدادی مربی قرآن تربیت کنیم.

برگزاری دوره‌های تربیت آموزش‌یار و تربیت مربی قرآن کریم

وی افزود: این مربیان بایستی در مجموعه یگان‌های انتظامی، مرزی برنامه‌های قرآنی داشته باشند و در همین راستا دوره‌های تربیت آموزش‌یار و تربیت مربی قرآن کریم را با هماهنگی سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن کریم در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین برنامه گسترش حافظان قرآن کریم در فراجا را ارائه کرده‌ایم.

معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما نهضت آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن است که به تازگی در دستور کار قرار گرفته است. برنامه‌های این فعالیت طبقه‌بندی شده است و بنا داریم که همه کارکنان با ترجمه تحت‌اللفظی قرآن کریم آشنا شوند و علاوه بر اینکه روزانه با قرآن مأنوس می‌شوند، از تجربه و مفاهیم آن هم آگاهی داشته باشند.

کد
انتهای پیام
captcha