اولویت‌بندی تخصیص تسهیلات صندوق ساماندهی بافت اطراف حرم شاهچراغ
کد خبر: 4113439
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
اسدی در پاسخ به ایکنا:

اولویت‌بندی تخصیص تسهیلات صندوق ساماندهی بافت اطراف حرم شاهچراغ

شهردار شیراز با بیان اینکه صندوق ساماندهی بافت اطراف حرم برای 4 استان به صورت ملی تشکیل شده است، گفت: برای نخستین بار برای بافت اطراف حرم در شیراز تسهیلات خوبی از سوی این صندوق پیش‌بینی شده است که برای تخصیص آن اولویت‌بندی خواهد شد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 19 دی‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های جامع شیراز در افق 1404 در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) و نحوه همکاری صندوق ملی ساماندهی بافت‌های اطراف حرم گفت: صندوق ساماندهی بافت اطراف حرم در کشورمان 4 گانه است که شیراز یکی از استان‌هایی است که مشمول این صندوق می‌شود.

وی با بیان اینکه چندین سال است که از تأسیس این صندوق می‌گذرد، بودجه این صندوق را ناچیز عنوان کرد و افزود: این صندوق بنیه مالی بسیار ضعیفی دارد و قدرت مانور ندارد اما برای شیراز برای نخستین بار برای بافت فرسوده و اطراف حرم تا مساحت 360 هکتار تسهیلات خوبی قائل شده است که اعتبار آن از سوی دولت تأمین خواهد شد و برای آن هم اولویت‌بندی انجام می‌شود.

اسدی همچنین در خصوص فرهنگ شهروندی نیز گفت: در شیراز بحث فرهنگ شهروندی مغفول مانده است و یکی از وظایف شهرداری ترویج و ارتقای این فرهنگ است و با توجه به اینکه شیراز یک شهر مذهبی بوده و سومین حرم اهل بیت(ع) است، باید فرهنگ و اخلاق شهروندی آن منطبق بر آموزه‌های قرآن و عترت باشد لذا در شهرداری بنای خود را برای ترویج فرهنگ شهروندی بر این قضیه قرار دادیم و برای آن هم تعدادی پروژه تعریف کردیم.

شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح جامع شیراز در افق 1404، توسعه، تقویت و هوشمند سازی حمل و نقل درون شهری، حفظ محیط زیست و سلامت و آب، گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند، افزایش ایمنی و مدیریت بحران، ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری با رویکرد مسجد محوری و محله محوری، تلاش مستمر برای بروز و ظهور مظاهر انقلاب اسلامی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع)، تحول اقتصادی، طرح جامع باغ‌ها و افزایش شفافیت را از جمله مأموریت‌های این برنامه ٤ ساله عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح فرآیندهای خدمات‌رسانی و بهینه کردن آن، سبک‌سازی، چابک‌سازی و پیاده‌سازی نظام جامع سرمایه انسانی، افزایش درآمدهای پایدار و میزان سرمایه‌گذاری، بازآفرینی بافت‌های فرسوده قدیمی، ساماندهی حریم شهر و جامعیت بخشی به طرح تفضیلی و احیا و باز زنده‌سازی بافت‌های شهری از دیگر ماموریت‌های پیش‌بینی شده در قالب این برنامه است.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: در کنار مأموریت‌های شش‌گانه پیش‌بینی شده در این برنامه، بحث فرهنگ شهروندی در شیراز که مغفول مانده بود، با رویکرد ترویج و ارتقای آن متناسب با شهر یک مذهبی دنبال خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه بودجه پیش‌بینی شده در شهرداری شیراز برای سال آینده، ٢١ هزار و میلیارد تومان است، اظهار کرد: سهم عوارض و بخش ساختمانی در این بودجه ٣٧ درصد است و مابقی بودجه از دیگر منابع درآمدی تأمین می‌شود.

وی همچنین میزان افزایش بودجه سال آینده را  ۳۶.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: در افق برنامه شیراز ١٤٠٤، شیراز به شهری مذهبی و برخوردار از شاخص‌های پایدار، زیبا و سرآمد در غرب آسیا که دارای شهروندانی عزتمند و با سبک زندگی ایرانی اسلامی است، تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha