آمران به معروف و ناهیان از منکر اهل صبر باشند
کد خبر: 4113391
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

آمران به معروف و ناهیان از منکر اهل صبر باشند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با بیان اینکه انقلاب، امروز به دست افرادی که اهل بصیرت و صبر هستند حفظ می‌شود، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر برای حفظ نظام اسلامی باید به این دو خصلت خود را بیارایند.

، نشست مشترک دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست مشترک دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، با ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران، امروز، ۱۹ دی‌ماه با هدف هم‌افزایی در پیشبرد برنامه‌های ستاد در حوزه نیروهای مسلح در ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمداسماعیل زارعی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در این نشست گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در حوزه ترویج این فریضتین الهی به ویژه در بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح همکاری تنگاتنگ با ستاد داشته باشد.

وی افزود: انقلاب امروز تنها به دست افرادی که اهل بصیرت و صبر هستند حفظ خواهد شد، بنابراین آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز برای حفظ نظام اسلامی به عنوان بزرگترین معروف باید به این دو خصلت خود را بیارایند.

حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که به تعبیری یک اصل فراموش شده است در نظام اسلامی، تصریح کرد: حقیقتاً باید از مجموعه ستاد و همه آمران به معروف و ناهیان از منکر که احساس مسئولیت می‌کنند و اقدامات بعضاً بدون ضمانت اجرا را با روحیه انقلابی و جهادی رقم می‌زنند، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با بیان اینکه مأموریت نیروهای مسلح در قانون مشخص شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ذهنیت اشتباهی در اذهان عمومی نسبت به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته که باید با اقدامات مؤثر و کارهای تمیز فرهنگی این مسئله اصلاح شود تا مردم امر به معروف و نهی از منکر را به چشم تشکیلات پلیسی نبینند.

وی اظهار کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر و ارشاد بر اساس اصل «بشیراً و نذیرا» است و در واقع این فریضه برای دستگیری است نه مچ‌گیری؛ این فرهنگ باید در جامعه عمومی‌سازی شود.

حجت‌الاسلام زارعی با اشاره به اهمیت فعال‌سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در بدنه نیروهای مسلح، ادامه داد: در تمامی یگان‌های نظامی و انتظامی کشور 3 عنصر صیانتی، «عقیدتی، بازرسی و حفاظت» مشغول فعالیت هستند که در واقع مأموریتشان همین حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که می‌توان از این ظرفیت‌های موجود در این بخش بیشتر استفاده کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در پایان با بیان اینکه گستردگی حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است و تمامی خوبی‌ها و بدی‌ها را در بر می‌گیرد، اذعان کرد: با توجه به شرایط روز جامعه و تلاش دشمن در قضیه عفاف و حجاب می‌طلبد در حال حاضر در این بخش اقدامات مؤثری صورت پذیرد که یگان‌های نیروهای مسلح با همراهی مردم عزیز برای حفظ امنیت جامعه چه در بحث امنیت روانی و اخلاقی و هم امنیت در سایر ابعاد پای کار و در حال جانفشانی هستند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
captcha