افتتاح 20 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان
کد خبر: 4113331
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

افتتاح 20 واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح 20 واحد خوابگاه متأهلی با رویکرد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، محمدمهدی مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، امروز، 19 دی‌ماه در جلسه ستاد جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به لزوم ایجاد حساسیت در جامعه و دغدغه‌مندی در پرسنل بهداشت و درمان اظهار کرد: باید بپذیریم جامعه دچار چالش جوانی جمعیت شده و آینده کشور با این چالش دچار مخاطره خواهد شد. بنابراین، لازم است با نگاهی فراسازمانی در این موضوع تلاش کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه در ساختار خود، احداث 110 واحد خوابگاه متأهلی را دستور کار قرار داده است که 30 واحد افتتاح شده و 20 واحد دیگر به‌زودی به افتتاح می‌رسد و ساخت 60 واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه بر مأموریت‌گرایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه تأکید کرد و افزود: مراکز تحقیقاتی دانشگاه باید به مسائل مهم سلامت جامعه از جمله موضوع جمعیت، نازایی، سقط جنین و... ورود کنند تا نتایج تحقیقات و فعالیت آنها در رفع چالش‌های بهداشت و درمان در جامعه به‌کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آمار نازایی استان از 10 درصد به 15 درصد رسیده است، گفت: چنانچه بررسی‌ها و تحقیقات دانشگاهی در این مهم به‌کار گرفته و علل این موضوع ریشه‌یابی شود در حوزه‌های درمان و پیشگیری موفق‌تر خواهیم بود؛ به همین منظور مرکز تحقیقات مادر و کودک دانشگاه را مکلف به بررسی این موضوع کردیم.

مجذوبی در پایان با اشاره به لزوم افزایش بهره‌مندی از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی در اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده، اظهار کرد: در حال حاضر که فضای رسانه‌ای هم نسبت به چالش جدی جوانی جمعیت حساس شده می‌توانیم با برگزاری همایش‌های بزرگ ملی در استان، نگاه‌های بیشتری را به این حوزه متمرکز کنیم.

راه‌اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در همدان و ملایر

طهماسبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز از افتتاح دو مرکز ناباروری سطح 2 در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این مراکز در بیمارستان فاطمیه همدان و بیمارستان مهر ملایر مستقر می‌شوند و با دستور وزارت بهداشت، امکانات و شرایط لازم نیز برای اراه‌اندازی این دو فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات مامایی بیان کرد: با اجرای این طرح و افزایش نیروی طرحی و مامایی بخشی از بندهای مربوط به قانون جوانی جمعیت، اجرایی می‌شود.

بابک یوسفی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز به اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار در راستای اجرای بند 7 قانون جوانی جمعیت پیرامون ضرورت احداث خوابگاه متأهلین اشاره کرد و گفت: همچنین در این خصوص بخشی از املاک و منازل سازمانی دانشگاه به کارمندان و اعضای هیئت علمی دارای دو یا چند فرزند اختصاص داده شده که طی رایزنی‌هایی با واحد حقوقی و املاک درصدد گسترش حمایت‌ها در این بخش هستیم.

انتهای پیام
captcha