ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای مقابله با بحران برف در اردبیل
کد خبر: 4113315
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای مقابله با بحران برف در اردبیل

معاون هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل گفت: هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای داشتن آمادگی‌های لازم مبنای کار قرار گرفته تا در روزهای برفی و یخبندان شاهد کمترین حوادث ناگوار باشیم.

جاده برفیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل، ۱۹ دی‌ماه، در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای داشتن آمادگی‌های لازم مبنای کار قرار گرفته تا در روزهای برفی و یخبندان شاهد کمترین حوادث ناگوار باشیم و در این زمینه با برگزاری جلسات مستمر مدیریت بحران به دنبال تأمین سوخت جایگزین برای واحدهای صنعتی و نانوایی‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای گذران زندگی روزانه مردم هستیم.

وی بیان کرد: به دنبال بارش برف و یخبندان در روزهای آینده تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و انتظار می‌رود شاهد کمترین حوادث ناگوار با بیشترین خدمت‌رسانی در شهرها و روستاها باشیم.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: بازگشایی مسیرها و جاده‌های مواصلاتی و روستایی با تلاش راهداری شایسته تقدیر است و در این زمینه راهداری با 75 اکیپ در حال انجام فعالیت‌های مربوطه است و برفروبی در مسیرهای مختلف با 400 نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی انجام می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: امری لازم و ضروری است تا هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت داشتن مسافرت‌های ضروری زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا در حد امکان شاهد کمترین حوادث ناگوار باشیم.

میرجعفریان ادامه داد: شهرداران نسبت به برفروبی خیابان‌ها و کوچه‌ها و پل‌های غیرهمسطح اقدام کرده‌اند و با نمک‌پاشی به موقع به دنبال به حداقل رساندن خسارات برای هموطنان هستند.

وی تصریح کرد: 70 درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی و تجاری است که شهروندان باید با رعایت الگوی مصرف شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنند تا افت فشار گاز را شاهد نباشیم.

میرجعفریان در ارتباط با وضعیت جاده سرچم - اردبیل نیز گفت: در حال حاضر کاهش دید و لغزندگی در جاده سرچم مشاهده می‌شود که همراه با بارش برف و کولاک است و تردد بدون زنجیرچرخ در این محدوده امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: از تمامی رانندگان انتظار می‌رود از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و موارد ایمنی زمستانی را برای مسافرت در نظر بگیرند.

آمادگی شهرداری اردبیل برای برفروبی و پاکسازی معابر شهری

محمود صفری شهردار اردبیل نیز در این باره اظهار کرد: میانگین عمر اتوبوس های درون شهری اردبیل بیش از 15سال است که به همین منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در دستور کار قرار گرفته و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اردبیل اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: ناوگان حمل و نقل شهری اردبیل از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و امسال 60 دستگاه اتوبوس با سه هزار میلیارد ریال اعتبار خریداری شده که 14 مورد آن تحویل و مابقی در آینده‌ای نزدیک به ناوگان حمل و نقل شهری اردبیل اضافه می‌شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: نوسازی اتوبوس‌های شهری تمامی مشکلات ظاهری و فنی اتوبوس‌ها مشکلات گرمایشی و رفاهی برطرف خواهد شد و 300 میلیارد ریال اعتبار برای خرید این اتوبوس‌ها اعتبار بلاعوض و 30 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

صفری اذعان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و خرید 18 دستگاه لودر و گریدر در اردبیل برای رفع مشکلات موجود در این زمینه مبنای کار قرار گرفته و با توجه به هزینه خرید این دانشگاه‌ها از منابع شهرداری به دنبال رفع مشکلات موجود در این زمینه هستیم.

آماده‌باش کامل جمعیت هلال احمر برای خدمت‌رسانی به مردم

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این باره گفت: بارش برف و کولاک در پی هشدار هواشناسی باید زمینه‌ساز این موضوع باشد که همگان در حالت آماده‌باش قرار گیرند و در این زمینه تیم‌های واکنش سریع اردبیل به تجهیزات زمستانی تجهیز شوند.

وی بیان کرد: هلال احمر در آمادگی کامل به سر می‌برد و در این زمینه جمعیت هلال احمر با آمادگی کامل با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان جهت کنترل و هماهنگی حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: 13 پایگاه ثابت در نقاط مختلف استان فعالیت دارند و تیم‌های واکنش سریع و امدادی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha