پرهیز از نگاه تشریفاتی به نماز در ادارات ضروری است
کد خبر: 4113297
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

پرهیز از نگاه تشریفاتی به نماز در ادارات ضروری است

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ نماز باید دلسوزانه، مسئولانه و مخلصانه کار کنیم، گفت: باید از تشریفاتی شدن جلسات نماز در ادارات پرهیز شود زیرا نماز باید همان سدی باشد در برابر حضور شیطان نه صرفاً برنامه‌ای تشریفاتی که گزارشی ارائه شود.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیر ستاد اقامه نماز کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان امروز، ۱۹ دی‌ماه در دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی یکی از منادیان نماز بود و در زمان‌های مهم جنگ نیز نماز را به‌عنوان یک امر مهم مورد تأکید قرار می‌دادند.

وی اقدامات انجام شده در دستگاه‌های اجرایی برای ترویج نماز را مورد توجه قرار داد و افزود: رابطین نماز ادارات در مسئولیت و مأموریت خود باید صرفاً از اجرای دستوراتی برای ارائه گزارش صرف نظر کنند. برای ترویج فرهنگ نماز باید دلسوزانه، مسئولانه و مخلصانه کار کنیم و این کار ما را اثرگذار می‌کند.

حجت‌الاسلام عربپور با بیان اینکه ارزیابی نماز دستگاه‌های استان به‌صورت سالانه انجام و دستگاه‌های برتر تجلیل می‌شوند، ادامه داد: امسال نسبت به سال ۱۴۰۰، تعداد ۶ دستگاهی که در فعالیت‌های نماز خود جهش داشتند تجلیل شدند اما به‌طور کلی و براساس بررسی‌های میدانی وضعیت نماز ادارات باید مطلوب‌تر شود.

وی با تأکید بر پرهیز از تشریفاتی شدن جلسات نماز در ادارات، تصریح کرد: نماز باید همان سدی باشد در برابر حضور شیطان نه صرفاً برنامه‌ای تشریفاتی و نماز در ادارات باید باشکوه بیشتر برگزار شود. همچنین مصوبات در شورای نماز ادارات باید پخته‌تر و کامل‌تر باشد و اگر در این زمینه رابطان نماز ادارات مشکل دارند می‌توانند از مسئولان مربوطه ستاد یاری بگیرند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اجرای برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ نماز در بین خانواده کارمندان را مهم دانست، گفت: در کنار موضوع نماز باید به موضوعاتی مانند امام عصر(عج)، وظیفه منتظران در عصر غیبت و تبعیت از ولایت‌فقیه نیز پرداخته شود زیرا دشمن اول موضوع ولایت و بعد نماز را هدف قرار داده و از بین نیروهایی که ما باید تربیت کنیم برای خود نیرو تدارک می‌بیند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha