ساز و کار ارائه درس «انس با قرآن» در دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4113194
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴

ساز و کار ارائه درس «انس با قرآن» در دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری گفت: درس انس با قرآن شامل یک واحد درسی است که با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود.

رضا قاسمی نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در پاسخ به پرسشی مبنی بر ساز و کار ارائه درس «انس با قرآن» در این دانشگاه، اظهار کرد: این درس شامل یک واحد درسی در ۱۶ جلسه دو ساعته است که با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود.

وی با ذکر اینکه درس انس با قرآن در دو بخش شامل قرائت و تجوید و نیز نکات معرفتی آیات قرآن کریم به دانشجویان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: این درس به تمامی دانشجویان به‌جز دانشجویان کارشناسی علوم قرآن و حدیث یا معارف از کارشناسی تا دوره دکتری ارائه می‌شود.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: درس انس با قرآن بدون شهریه ثابت و متغیر است و دانشجویانی که برای بار اول این واحد درسی را انتخاب می‌کنند الزامی برای پرداخت شهریه ندارند اما اگر دانشجویی برای بار اول نتواند درس را بگذراند، گذراندن برای بار دوم یا سوم مستلزم پرداخت شهریه است.

این مدرس حوزه و دانشگاه در استان با تأکید بر اینکه ارائه درس انس با قرآن در دانشگاه آزاد استان نیز به تبع کشور به‌صورت منظم و دقیق در حال اجراست، گفت: این درس با نظارت قوی به دانشجویان ارائه می‌شود؛ تمامی اساتید درس انس با قرآن براساس آزمون کتبی و مصاحبه به‌کارگیری می‌شوند و مدام بر کار آنان نظارت وجود دارد.

قاسمی‌نژاد با یادآوری هدف کلی ارائه درس انس با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: متأسفانه دیده شده که برخی از افراد دانشگاهی و حتی در سطح مسئولان ما بعضاً در روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ضعیف هستند لذا هدف از ارائه درس انس با قرآن این است که دانشجویان زمانی که از دانشگاه خارج می‌شوند حداقل بر روخوانی قرآن توانایی داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان تأکید کرد: این درس در سال‌های پیشین در سطح دانشجویان کارشناسی ارائه می‌شد و اخیراً به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز اضافه شده است؛ در یکی دو سال اخیر، مسئولیت برنامه‌ریزی و ارائه این درس از دفتر معاونت آموزشی به نهاد رهبری دانشگاه منتقل شده و با نظم و انسجام و دقت و توجه خوبی ارائه می‌شود.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: تعداد مدرسان درس انس با قرآن که با ساز و کاری دقیق جذب می‌شوند، در مرکز شهرکرد هشت مدرس و در هر یک از واحدهای شهرستانی حداقل سه مدرس خانم و آقا است که بر حسب مقاطع تحصیلی و نیز دانشجویان دختر و پسر تقسیم‌بندی شده‌ و مشغول امر آموزش هستند.

انتهای پیام
captcha