معرفی خدمات جهادی طلاب در سایه برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت»
کد خبر: 4113166
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

معرفی خدمات جهادی طلاب در سایه برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت»

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان مرکزی، ادامه داد: با برگزاری این جشنواره بخشی از خدمات جهادی طلاب حوزه علمیه هنرمندانه معرفی می‌شود.

حجت الاسلام عبدالرسول هاجری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور، امروز، 18 دی، در نشست خبری که به منظور تشریح ویژه برنامه‌های جشنواره «گفتمان خدمت» در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور به اندازه‌ای که برای تولید اثر هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود برای معرفی آن به جامعه سرمایه‌گذاری نمی‌شود و متأسفانه در بحث رسانه‌ای و تبلیغات بسیار ضعیف عمل می‌شود، در حالیکه رقبای ما در سایر کشورها در تبلیغات و رسانه بسیار هزینه می‌کنند و ما در این حوزه ضعف داریم.

وی با بیان اینکه رقبای ما در کشورهای غربی ضعف‌ها و شکست‌های سایر جوامع به ویژه جوامع اسلامی را بزرگ جلوه می‌دهند، از راه‌اندازی گفتمان سیاه‌نمایی و ناامیدی از آینده کشور توسط دشمنان خبر داد و افزود: نشر اخبار ناامیدکننده و تصاویر خشن در فضای مجازی هدف دشمن است و قصد دارند با این اقدام ناامیدی را در جامعه تزریق و گسترش دهند.

هاجری ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» در استان، ادامه داد: این جشنواره همچون چراغی است که فضا را روشن و انسان‌ها را امیدوار می‌کند. بسیاری از مردم با خدمات طلاب آشنا نیستند و برگزاری این جشنواره به شناخت آنان منتج شده و راه را به کسانی که دنبال مسیر درست و حقیقت هستند نشان می‌دهد.

وی با بیان این مطلب که اقدامات خوب و اثرگذاری در سطح کشور در دست اقدام است که متأسفانه رسانه‌ای نمی‌شود، افزود: جشنواره مذکر در مقابل گفتمان سایبری و تخریبی ایجاد شده از سوی دشمنان، بر خوبی‌ها و ظرفیت‌ها تمرکز کرده و در قالب این طرح آنان را برجسته‌سازی کرده و در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌دهد تا بدین روش امید به آینده در مردم تقویت شود.

هاجری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره «گفتمان خدمت» زمینه تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را فراهم کرده و اثر تربیتی از خود برجای می‌گذارد، اضافه کرد: برگزاری این گفتمان تشویق و انگیزه‌ای برای ادامه مسیرست و انسان‌ها حس نشاط می‌کنند.

وی کمیته امداد و حوزه علمیه را از مجریان اصلی جشنواره «گفتمان خدمت» دانست و گفت: به منظور برگزاری این گفتمان دو استان مازندران و مرکزی پیش‌قدم شدند و ادامه برگزاری این جشنواره در 28 استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است. این جشنواره روز جمعه، 16 دی در استان به صورت برگزار شد و جشنواره اصلی چهارشنبه، 21 همین ماه در اراک برگزار می‌شود.

هاجری در پایان گفت: جشنواره «گفتمان خدمت»، اقدامات جهادی، مجاهدت‌های خاموش روحانیت را به شکل هنرمندانه و زیبا به جامعه معرفی می‌کند. برگزاری این طرح در استان مازندران دارای بازتاب بسیار خوبی بود و امیدست در استان مرکزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha