برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شیراز
کد خبر: 4112988
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شیراز

هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران از شب گذشته، 17 دی کار خود را آغاز کرد.

جشنواره بین‌المللی شعر فجربه گزارش ایکنا از فارس، طی مراسمی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و شعرای برتر کشور شامگاه دیروز، 17 دی ماه آغاز شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مراسم افتتاحیه ضمن تبریک به مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران برای انتخاب و برگزاری افتتاحیه این مراسم در شهر شیراز، گفت: شهر شیراز قبل از هر چیز به‌عنوان شهر ادبیات و شاعری شناخته می‌شود و تاریخ گواه آن است که شعرایی همچون حافظ و سعدی، قله‌های بزرگ در ادبیات و شعر ایران است.

قانعی ابراز امیدواری کرد که افتتاحیه این مراسم آغازی بر اتفاقات خوب در جشنواره شعر فجر باشد.

در این مراسم همچنین اسماعیل محبی‌پور،‌ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که این ضیافت در شهر شیراز و به میزبانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام دهه فجر که در طول ۴۳ سال گذشته در موقعیت‌های مختلف این دهه را گرامی داشته‌ایم، گفت: دهه فجر مقطع عبور یک‌ ملت از گذشته به امید رسیدن به یک آینده مطلوب بود. این دهه این امید را در دل ایجاد کرده بود که مسیر پیش رونده خود را با سرعت بیشتر ادامه دهیم.

معاون استاندار فارس ادامه داد: آنچه که در مطالعه متون ادبی، شعر و شاعری وجود دارد حکایت وضع موجود و آینده‌ای است که شاعر می‌بیند؛ آینده‌ای که‌ به آن نیاز داریم، آینده‌ای سرشار از نشاط و امید است؛ نشاط و امیدی که چشم‌‌انداز آن داشتن ایرانی آباد، اسلامی سرافراز و مردمی پُرتوان و پُرانرژی است که نسل به نسل این امانت‌ها را دست به دست کردند و خوشبختانه این ویژگی برای دهه فجر امسال هم مدنظر قرار داده شده است.

یادآور می‌شود در این مراسم از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شهر فجر رونمایی شد و شعرایی همچون در محمود اکرامی‌فر، ناصر فیض، مصطفی محدثی خراسانی، محمود حبیبی کسبی و رضا اسماعیلی از تهران و ایوب پرندآور، غلامرضا کافی، محمدعلی جهاندیده، محمد مرادی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین انصاری‌نژاد و حاج احد ده‌بزرگی به‌عنوان شاعر میزبان به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha