مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در اراک برگزار شد
کد خبر: 4112969
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در اراک برگزار شد

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مرکز پدافند هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) اراک برگزار شد.

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، عصر روزگذشته، 17 دی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در مرکز پدافند هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: تکریم خانواده شهدا یک وظیفه دینی و اخلاقی و انسانی است و همه مسئولان باید به این رسالت مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهدا پرچم اسلام و مقاومت را در دنیا به اهتزاز درآوردند، ادامه داد: باید خانواده معظم شهدا برای تربیت چنین فرزندان غیور و وظیفه‌شناسی که در خط اسلام و ولایت حرکت کردند آفرین گفت و آنها را مورد تجلیل و تکریم قرار داد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه شهدا راه به ما نشان دادند و راه و سیره آنان نجات‌بخش جامعه بشریت است، افزود: مکتب حاج قاسم و سایر شهدا و خانواده شهدا راهگشا برای همه ما است و مسیر عزت و اقتدار امت اسلام را نشان می‌دهد. مکتب شهدا تربیت‌کننده نسل انقلابی و جهادی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: شهدا عاشق خداوند و مکتب اسلام بودند و با ولایت‌پذیری در مسیر شهادت گام برداشتند و قطعاً شهدا در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ مقامی جایگزین مقام شهادت نیست. در حدیثی آمده بالاتر از هر بلندی، بلندی است بالاتر از قله، قله است، ولی بالاتر از شهادت چیزی نیست و امروز مفتخریم نیروهای مسلح در راهی که امامین انقلاب و شهدا به ما آموختند حرکت می‌کنند که این راه، عزت، افتخار، مقاومت و عشق به کربلا را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی بیان کرد: اسلام مقام زن و جایگاه والای بانوان را احیا کرد و زن در فرهنگ رضاخانی شخصیت نداشت، اما انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید و مادرانی را پرورش داده که عزیزترین و گرامی‌ترین هستی خود در زندگی خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و ضرورت تحقق جهاد تبیین گفت: در بحث حجاب باید با اخلاق حسنه و رفتار مناسب برخورد کنیم. آن خانم بدحجاب خواهران ما هستند که در دایره اسلام قرار دارند، ما مکلفیم با اخلاق و متانت آنان راهنمایی کنیم و البته جهاد تبیین به ویژه تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی برای نسل جوان و نوجوان یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی گفت: توطئه دشمن در جنگ ترکیبی وسیع و گسترده است؛ لذا باید هوشیار باشیم و نسبت به توطئه‌های دشمنان به موقع و هوشیارانه عمل کنیم و نباید بگذاریم جوانان فریب عملیات روانی دشمن و دروغ پردازی‌های آنها را بخورند.

انتهای پیام
captcha