رقابت 300 گروه بین‌المللی برای نوآوری در خدمت‌رسانی به حجاج
کد خبر: 4112961
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

رقابت 300 گروه بین‌المللی برای نوآوری در خدمت‌رسانی به حجاج

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد: 300 گروه از کشورهای مختلف جهان در دومین دوره چالش حج و عمره که برای بررسی ایده‌های خلاقانه و راهکارهای تسهیل خدمات حج برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره نت، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که ثبت نام دومین دوره مسابقات «چالش حج و عمره» در برای سال 2023 میلادی به پایان رسیده و تعداد شرکت‌کنندگان در آن به بیش از 300 تیم از سراسر جهان رسیده است.

این مسابقه با هدف تسهیل ورود زائران و عمره‌گزاران از سراسر جهان به مکه مکرمه و مدینه منوره، ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به میهمانان خانه خدا و غنی‌سازی تجربه معنوی و تاریخی آنان برگزار می‌شود.

طی دو روز گذشته، فعالیت‌های مرحله اول این مسابقات با برگزاری چند کارگاه آموزشی و جلسات مختلف ابتکاری ادامه یافت.

مسابقه «چالش حج و عمره» این فرصت را برای نوآوران فراهم می‌کند تا برای تسهیل سفر و ارائه بهترین خدمات مطابق با بالاترین استانداردها، ایده‌های خلاقانه و راهکارهای فنی خود را در خدمت زائران بیت الله الحرام ارائه کنند.

این چالش بر تسهیل سفر زیارتی از طریق خدماتی متمرکز است که شامل ارائه اطلاعات مربوط به سفر زیارتی، خورد و خوراک، خدمات برای افراد دارای معلولیت، بازیافت زباله و حمل و نقل  کارآمد و راهنمایی افراد گمشده است.

این چالش در سه بخش برگزار می‌شود که شامل خدمات اساسی، خدمات فرهنگی و تفریحی و خدمات دیجیتال است.

هدف این برنامه یافتن راه‌حل‌های پیشرفته زیر نظر گروهی از کارشناسان و متخصصان، انتخاب تیم‌های برنده بر اساس چند معیار اساسی است که مهم‌ترین آنها استفاده از فناوری‌های نوظهور، سهولت در دستیابی به راه‌حل و رسیدن به اهداف پایداری مالی است. 

این ابتکار در چارچوب فعالیت‌های همایش و نمایشگاه خدمات حج و عمره «اکسپو حج» است که به موضوع کیفیت در خدمات حج و عمره می‌پردازد و از 9 تا 12 ژانویه برگزار می‌شود.

به نفرات برگزیده در هر بخش جوایز ارزشمندی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha