جبهه مقاومت یک نهضت بین‌المللی ضد صهیونیسم و تروریسم است
کد خبر: 4112939
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
محسن رضایی در همایش شهدای مدافع حرم فاطمیون:

جبهه مقاومت یک نهضت بین‌المللی ضد صهیونیسم و تروریسم است

محسن رضایی جبهه مقاومت را یک نهضت بین‌المللی ضد صهیونیسم، ضد تروریسم و ضد تجاوزگری به فرمانده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواند و گفت: در این نهضت بین‌المللی رزمندگانی از برادران افغانستانی، پاکستانی، عراقی، لبنانی، سوری، ایرانی، یمنی و ... برای هدف بسیار مقدس مبارزه با صهیونیسم جنگیدند.

جبهه مقاومت یک نهضت بین‌المللی ضد صهیونیسم و تروریسم است

به گزارش ایکنا، در ایام سالروز شهادت سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همایش بزرگ شهدای مدافع حرم فاطمیون به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، شامگاه شنبه ۱۷ دی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی، در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

شکست بزرگترین لشکرکشی تروریسم جهانی

محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به دلاوری و رشادت‌های سردار سلیمانی در مبارزه با داعش، عنوان کرد: این فرمانده مقتدر با دلاوری‌ جوانان کشورهای اسلامی، بزرگترین لشکرکشی تروریسم جهانی را با شکست مواجه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به دلاورمردی‌های لشکر فاطمیون گفت: در مبارزه با داعش هر جایی که عملیات با مشکل مواجه می‌شد، جوانان لشکر فاطمیون گره‌گشایی می‌کردند.

توکلی‌زاده در ادامه ضمن اشاره به پیوستگی‌های تاریخی و تمدنی میان ایران و افغانستان، بیان کرد: ما ملت ایران و افغانستان جزو یک فرهنگ و تمدن به حساب می‌آییم و لشکر فاطمیون این مرتبه را بالا برد.

وی با اشاره به مبارزه مدافعان حرم ایرانی و افغانستانی در سوریه، اضافه کرد: زیر یک پرچم متحد و منسجم با دشمن جنگیدیم و این انسجام میان ایران و افغانستان، وحدت‌بخش جهان اسلام بود. در این نبرد جوانان ایرانی، افغانستانی، یمنی و عراقی و... به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی دشمن را شکست دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری اولین بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون در مشهد مقدس، گفت: مفتخر و خرسندیم که دومین بزرگداشت شهدای فاطمیون در تهران برگزار شد.

فاطمیون؛ لشکر مخلص خدا

محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری هم در سخنانی فاطمیون را لشکر مخلص خدا و از بزرگترین مجاهدین جبهه اسلام خواند و گفت: به وجود چنین لشکری که در راه خدا و اسلام ناب محمدی قیام کردند، افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: شکل‌گیری لشکر فاطمیون رویداد مهمی است زیرا جوانانی از چند هزار کیلومتر دورتر، از ایران و عراق و سوریه عبور کردند تا برای دفاع از عقیده‌ خود، جانشان را فدا کنند. آن هم به فرماندهی بزرگمردی به نام حاج قاسم سلیمانی که امروز افتخار جهان اسلام و جبهه مقاومت است.

نبرد با داعش؛ مبارزه با بدترین شکل تروریسم 

رضایی نبرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم با داعش را مبارزه با بدترین شکل تروریسم خواند و گفت: در طول تاریخ جنایتکارانی بدتر از داعش ندیده‌ایم و فاطمیون با چنین جنایتکارانی جنگیدند، لذا من شک ندارم که شهدای فاطمیون  مقام بالایی دارند و در جوار حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) هستند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به پیوند برادری عمیق بین ملت ایران و افغانستان، اظهار کرد: اولین کشوری که ایران اسلامی  از آن دفاع کرد، افغانستان بود. در سال 1358 که هنوز یک سال از انقلاب اسلامی نگذشته بود، در جریان حمله شوروی‌ها به افغانستان، حضرت امام(ره) در مقابل شوروی ایستاد و از ملت افغانستان دفاع کرد.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران ضمن تعریف خاطراتی از همکاری سپاه ایران با احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، همکاری ایران با ملت افغانستان را از قدیمی‌ترین همکاری‌های ایران اسلامی با ملتی دیگر خواند و افزود: خیلی طبیعی بود که ما یک بار دیگر در دفاع از حرم و ناموس اسلام در کنار هم قرار بگیریم.

تکرار دوباره اتحاد ملت ایران و افغانستان

رضایی با تاکید بر اینکه قدیمی‌ترین پیوند و دوستی ملت ما با خواهر و برادران افغان است، اضافه کرد: در مسئله دفاع از حرم و جبهه مقاومت، این پیوند در یک گستره بسیار وسیع‌تر و نبرد بزرگ‌تر یک بار دیگر تکرار شد.

وی جبهه مقاومت را یک نهضت بین‌المللی ضد صهیونیسم، ضد تروریسم و ضد تجاوزگری خواند و گفت: در این نهضت بین‌المللی رزمندگانی از برادران افغانستانی، پاکستانی، عراقی، لبنانی، سوری، ایرانی، یمنی و ... شرکت داشتند، یعنی در این جبهه بین‌الملل، رزمندگان هم بین‌المللی هستند و هدف آن بسیار مقدس و مبارزه با صهیونیسم است.

اولین سربازان جبهه بین‌المللی مقاومت

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در مقابل حمله صهیونیسم، تروریسم و استکبار جهانی به کشورهای اسلامی لازم بود یک جبهه متحد شکل بگیرد، تصریح کرد: فاطمیون این هوشمندی را داشتند که جزو اولین سربازان این نهضت بین‌المللی باشند و به جبهه مقاومت و فرمانده آن‌ها حاج قاسم سلیمانی بپیوندند.

رضایی گفت: فاطمیون سربازان فرماندهی بودند که می‌گفت «جامعه صالح بدون عمل صالح شکل نمی‌گیرد». اینان پیش‌قراولان نهضت بزرگ عبد صالح، حضرت ولی‌عصر(عج) و پرچم‌دار آن نهضت بزرگ جهانی هستند؛ لذا به قیمت کمی جان خود را فدا نکردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به اینکه جریان صهیونیسم برای جلوگیری از حکومت صالحان به مقابله با جهان اسلام ایستاده، اضافه کرد: در مقابل انقلاب اسلامی شکل گرفته تا عمل صالح را گسترش دهد و جامعه صالح ایجاد شود اما دشمن با اقدامات خود تلاش دارد به این حکومت صالح آسیب برساند، زیرا می‌ترسند با پیاده شدن ارزش‌های الهی در دنیا، به آن‌ها آسیب برسد.

در این همایش، زینب حسینی، فرزند شهید مدافع حرم محمدجعفر حسینی، معروف به ابوزینب، دلنوشته‌ای برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کرد.

اجرای دو قطعه سرود توسط گروه سرود نسیم رحمت و دو قطعه «یک و بیست» و «جوشن» توسط حسین حقیقی و شعرخوانی سید مسافر، مداح اهل بیت افغانستانی و عضو لشکر فاطمیون از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان این مراسم نیز از خانواده شهید علی‌اصغر حسینی، شهید ۱۷ ساله فاطمیون، خانواده شهید مصطفی کریمی، خانواده شهیدان سید محمد و سید اسحاق موسوی، خانواده شهید حمیدالله سلطانی، خانواده شهیدان سید داود و سید علی حسینی، خانواده شهید حسینعلی داوودی، خانواده شهید اسدالله صفائی، خانواده شهید محمدالله اسدی، خانواده شهید مهندس مهدی صابری، جانباز آصف اکبری، جانباز روشندل سید علی‌اصغر حسینی، جانباز روشندل رجب حیدری و جانباز روشندل سید علی حسینی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha