نگرانی مدافعان سلامت فارس از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کد خبر: 4112893
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

نگرانی مدافعان سلامت فارس از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موج هشتم کرونا، نسبت به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه ابراز نگرانی کرد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 17 دی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به موج هشتم کرونا، نسبت به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه عامه مردم نسبت به این مسئله شد.

وی از آمادگی کامل تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان فارس برای مواجهه با این سویه جدید خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس، کادر بهداشت و درمان ایثارگرانه برای حفظ و نجات بیماران و همنوعان جانفشانی کردند که در این راه مقدس، 11 شهید مدافع سلامت نیز تقدیم جامعه شد.

 حسینی با اشاره به سرعت بالای انتقال سویه جدید کروناویروس تأکید کرد: برای تسریع در عبور از موج هشتم کرونا، لازم است تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نظارت‌های بیشتری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در اماکن عمومی و مراکز پرتردد داشته باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، ضرورت دارد افراد جامعه به ویژه سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی، تزریق دُز یادآور واکسن علیه این بیماری را دست کم پس از ۶ ماه از تزریق پیشین واکسن خود جدی بگیرند و به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات، پایبند باشند.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، از همراهی و همیاری مردم با مجموعه سلامت در موج‌های قبلی کروناویروس و اثربخشی این همکاری در مدیریت و کنترل این بیماری قدردانی کرد و گفت: عبور از موج هشتم کروناویروس، مشارکت بیش از پیش هم‌استانی‌ها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha