آمادگی مدافعان سلامت فارس برای مواجهه با موج هشتم کرونا
کد خبر: 4112888
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

آمادگی مدافعان سلامت فارس برای مواجهه با موج هشتم کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از آمادگی مجموعه سلامت این استان در مواجهه با موج هشتم کرونا خبر داد و گفت: مجموعه سلامت فارس در این زمینه وضعیت مطلوبی دارند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس امروز، 17 دی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آغاز موج هشتم کرونا در کشور از آمادگی مجموعه سلامت استان در مواجهه با این موج خبر داد و این آمادگی را مطلوب ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه، شیوع سویه جدید این بیماری نگرانی‌هایی را برای مسئولان سلامت و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده است.

محبی‌پور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سطح بالای آمادگی در برابر این بیماری برخوردار است، افزود: در شرایط کنونی به مشارکت بیش از پیش مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به روحیه انسان دوستانه و تلاش‌های خداپسندانه مدافعان سلامت در بحران کروناویروس، زحمات ایثارگرانه و جهادی کادر بهداشت و درمان را قابل تجلیل خواند.

وی با اعلام آمادگی استانداری فارس برای افزایش همکاری‌ها با مجموعه سلامت فارس ادامه داد: حفظ و ارتقای سلامت مردم، تنها وظیفه مجموعه سلامت نیست و برای تحقق این رسالت مهم، تمامی دستگاه‌های استان موظف به همکاری با این مجموعه هستند که به ویژه برای عبور از موج هشتم کروناویروس، این همکاری ضرورت دارد.

 محبی‌پور خواستار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در مراکز پرتردد تا عبور از موج هشتم کروناویروس و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند ایجاد تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اصناف، مراکز خرید، مدارس و دانشگاه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

وی همچنین با اشاره به فراهم بودن موجودی کافی انواع مختلف واکسن‌های کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آمادگی این دانشگاه برای انجام گسترده واکسیناسیون بیان کرد: مردم استان فارس لازم است برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، تزریق دُز یادآور واکسن علیه این بیماری را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدرضا رجبی، معاون عملیاتی سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست با قدردانی از تلاش جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های موجود، مجموعه بسیج و سپاه سپاه فجر فارس همانند گذشته در صورت نیاز دانشگاه در عرصه‌های مختلف و با مشارکت تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی آمادگی همکاری دارد.

انتهای پیام
captcha