جهاددانشگاهی از ارکان مهم فرهنگی در مجامع علمی است
کد خبر: 4112878
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

جهاددانشگاهی از ارکان مهم فرهنگی در مجامع علمی است

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی امروز از ارکان‌ مهم فرهنگی در مجامع علمی محسوب می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی همواره مورد وثوق مقام معظم رهبری بوده است.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، ١٧ دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، این نهاد را یکی از ارکان مهم فرهنگی در مجامع علمی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی همواره مورد وثوق رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی را با رویان، سلول‌های بنیادی، خبرگزاری‌های قرآنی(ایکنا) و دانشجویان ایران(ایسنا)، درمان‌های پیشرفته سرطان، مرکز ملی ذخایر ژنتیک و بسیاری از مراکز این چنینی می‌شناسند.

استقلال با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی برآمده از انقلاب است که در سال ٥٩ به دستور امام(ره) و در اثنای انقلاب فرهنگی و راه‌اندازی مجدد دانشگاه‌ها پس از تلاطم‌های سیاسی و غیرسیاسی تشکیل شد، افزود: جهاددانشگاهی امروز از ارکان‌ مهم فرهنگی در مجامع علمی محسوب می‌شود که همواره مورد وثوق مقام معظم رهبری بوده است؛ برای من به عنوان عضو کوچکی از این نهاد انقلاب، اینکه مقام معظم رهبری، این نهاد را امید علمی کشور و مولود انقلاب می‌داند؛ مایه مباهات و افتخارست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاددانشگاهی دارای ٤٣ واحد و سازمان استانی در سراسر کشور است، به فعالیت ۲۹ پژوهشکده، ۵۰ ساختار آموزشی بلند مدت و دانشگاه، ۱۵۷ ساختار آموزشی تخصصی کوتاه مدت که ١٧ مورد آن در فارس راه‌اندازی شده است، ۶۵ ساختار مختلف در حوزه اشتغال، نوآوری. کارآفرینی، پارک و ...در مجموعه جهاددانشگاهی اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری ١٠ مجموعه، تهیه محتوا در 37 کشور جهان را به شکل مستمر دنبال می‌کند؛ گفت: سازمان انتشارات، سازمان دانشجویان و مرکز افکارسنجی از دیگر ظرفیت‌های بالقوه جهاددانشگاهی به شمار می‌روند.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس اظهار کرد: جهاددانشگاهی فارس از همان ابتدای تاسیس این نهاد فعال شده و عمده فعالیت‌های این نهاد انقلابی، در واحد فارس نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی به ویژه نیروی انسانی متخصص و متعهد این نهاد، گفت: جهاددانشگاهی در 10 شهرستان فارس در حال ارائه خدمات مختلف علمی و آموزشی است.

به گفته استقلال، مراکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در زمینه‌های آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، مرکز مشاوره، درمانگاه، مرکز فناوری سلامت، مرکز مطالعات راهبردی و ارزیابی تاثیر، بانک خون بندناف و ...نیز در واحد فارس به مردم خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، جهاددانشگاهی در شیراز ٨ دفتر و در شهرستان‌ها ٩ دفتر فعال دارد، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا همه آموزش‌های تعریف و ارائه شده در این نهاد اشتغال‌محور باشد و خوشبختانه بیش از ٨٠ درصد از آموزش‌های ارائه شده توسط جهاددانشگاهی فارس، منجر به کسب و کار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با تصریح اینکه در حوزه فرهنگی نیز اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است، برگزاری سالانه جشنواره سراسری دانشجویی در حوزه قرآن و هنر و ادبیات، وجود ٤ خبرگزاری فعال، مرکز افکارسنجی، انتشارات و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را از جمله اقدامات و خدمات در حال انجام دانست.

انتهای پیام
captcha