آیین افتتاح بیش از ۳ هزار پروژه در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4112853
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

آیین افتتاح بیش از ۳ هزار پروژه در ایلام برگزار شد

آیین افتتاح سه هزار و ۵۰ پروژه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سپاه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد.

بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از ایلام، سرهنگ علی ملک‌زاده مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع)، امروز، ۱۷ دی‌ماه در حاشیه آیین افتتاح سه هزار و ۵۰ پروژه به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سپاه امیرالمؤمنین (ع) در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها به‌مناسبت دهه بصیرت و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و به منظور خدمات‌رسانی به مناطق محروم با مشارکت سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در بخش‌هایی چون ساخت منازل مسکونی محرومان، آب شرب روستایی، تأمین آب کشاورزی، مدرسه و خانه عالم انجام گرفته است، افزود: احداث ۱۰۰ باب منزل مسکونی محرومان، راه‌های روستایی، پروژه‌های متفرقه نظیر پل و ابنیه، خانه عالم و مدرسه از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی است.

ملک‌زاده با بیان اینکه برای طرح‌های مذکور افزون بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و داخلی سپاه هزینه شده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها مربوط به آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی می‌شود که برای استان ایلام، آبرسانی به ۱۲۸ روستا ابلاغ شده  است؛ این تعداد به ۲۰۳ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش یافته و برای آبرسانی این روستا‌ها اعتبار ۸۰۳ میلیارد تومانی برآورد شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام اجرای طرح تأمین آب کشاورزی در قالب از آبخیز تا جالیز را از دیگر برنامه‌های مهم بسیج سازندگی برشمرد و گفت: در قالب این طرح احداث کانال هدایت آب، احیای قنوات، لایروبی کانال‌ها و قنوات برای اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha