ساختارهای جدید رسانه ملی برای ارتقای تولیدات معارفی + صوت
کد خبر: 4112707
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
جبلی در گفت‌‎وگو ایکنا بیان کرد:

ساختارهای جدید رسانه ملی برای ارتقای تولیدات معارفی + صوت

رئیس رسانه ملی اعلام کرد که در راستای تولید محتوا و برنامه‌سازی تلویزیونی به‌ویژه در حوزه معارفی، ساختارهای جدیدی مانند مرکز سیمرغ، دفتر فیلم‌نامه‌نویسی و دفتر تولید برنامه‌های کوتاه به ساختارهای قبلی اضافه شده‌اند.

پیمان جبلی

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، ابعاد طرح تحول این سازمان در حوزه‌های معارفی و دینی گفت: حوزه معارف دینی به عنوان یکی از اجزای اساسی سبک زندگی اسلامی محسوب می‌شود و به همین دلیل در دستورکار سند تحول رسانه ملی در دوره جدید قرار گرفته است.

وی افزود: این دستورکار در قالب‌های مختلفی چون اتاق فکرها، قرارگاه‌های طراحی و کارگروه‌های تخصصی در حال انجام و پیشرفت است. ایده‌ها و طرح‌های رسانه‌ای در قالب‌های مختلف را به طور جدی پیگیری و در دست اجرا داریم.

رئیس رسانه ملی عنوان کرد: در این راستا گونه‌های مختلف برنامه‌سازی تلویزیونی و رادیویی با برش‌های استانی و سراسری انجام شده و این اتفاق در حال رخ دادن است. از سوی دیگر هم‌زمان با این اقدام، ساختارهای جدیدی مانند مرکز سیمرغ، دفتر فیلم‌نامه‌نویسی، دفتر تولید برنامه‌های کوتاه را به سیما اضافه کرده‌ایم و همه این ساختارها به ساختارهای قبلی مانند مستند و نمایش اضافه می‌شوند.

ساختارهای جدید در خدمت حوزه معارفی

جبلی در این رابطه ادامه داد: این ساختارهای جدید در تمام حوزه‌ها برنامه‌سازی می‌کنند و حوزه معارف هم می‌تواند از این ساختارها در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه و فیلم‌نامه - که به شدت در حوزه معارف به بحث فیلم‌نامه‌نویسی نیاز است - بهترین استفاده را ببرد.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که می‌توان مؤثرترین، ماندگارترین و قوی‌ترین آثار برنامه‌سازی را در حوزه‌های نمایشی داشته باشیم و به همین خاطر در قالب مرکز سیمرغ و از نظر تولیدات کم‌هزینه و نیز در قالب سیمافیلم و مجموعه‌های نمایشی در حال انجام این کار را هستیم.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه تولیدات تلویزیونی کاری است زمان‌‎بر و دشوار گفت: از نخستین مرحله تولید یک ایده تا رفتن برروی آنتن حداقل یک‌سال و نیم زمان نیاز است. ما در ریل‌گذاری جدید این فرآیندها را اصلاح کرده‌ایم و ایده‌های فراوانی تولید شده، طوری‌که در هر گروه تخصصی بیش از 20 ایده مطرح شده و امیدواریم ان‌شاءالله در قالب‌های مختلف این ایده‌ها به مرحله تولید برسند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha