آئین معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای جهادتبیین است
کد خبر: 4112445
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
نماینده ولی فقیه در گلستان:

آئین معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای جهادتبیین است

نماینده ولی فقیه در گلستان بر بهره‌مندی از آئین اعتکاف برای جهادتبیین تاکید کرد و گفت: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در نخستین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف در گرگان که امروز، ۱۵ دی‌ماه در سالن جلسات شهرداری گرگان برگزار شد، با اشاره به این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه از عبادات مؤثر محسوب می‌شود، بیان کرد: روزه، نماز، تلاوت قرآن، دعا، شرکت در دوره‌های درک مفاهیم و آموزه های قرآن و... همه از جمله عباداتی است که معتکفان در ایام اعتکاف انجام می‌دهند که هر کدام از این عبادات خود به صورت انفرادی تأثیرات به‌سزایی در اعتلای روح و روان انسان دارند حال آن که در آیین اعتکاف تمامی این عبادات با یکدیگر توأم می‌شوند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه آیین معنوی اعتکاف پلی برای اتصال و انس معبود است تا انسان در پناه این رابطه تنگاتنگ مسیر سعادت است، افزود: برگزاری این آیین معنوی و فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام اسلامی در این کشور بود که پس از پیروزی انقلاب با تلاش جوانان مؤمن کلید خورد و سال به سال نیز بر کیفیت و کمیت آن افزوده شد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه نباید آئین معنوی اعتکاف را با مسائل مختلف سیاسی درهم آمیخت، تصریح کرد: من به نوبه خود با سیاسی کردن اعتکاف مخالف هستم، اما این دیدگاه نباید با تبیین مسائل در نظر گرفته شود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود.

وی افزود: همه آحاد جامعه باید شرایط حساس کنونی و هجمه‌ای که از سوی بدخواهان می‌شود به درستی درک کنند و حتی بدانند که وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بوده است الان در چه شرایطی است و با اتکای به توانمندی‌های علمی و جوانان مستعد به کجا خواهیم رسید که این همان مسئله تبیین است که همه باید به آن توجه کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی می‌توانیم معنویت را توسعه دهیم که مقابل آسیب‌شناسی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه را به موزات آن گسترش داده باشیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: باید نهایت برنامه‌ریزی برای حضور افراد موثر برای بهره‌گیری درست تبیینی در سخنرانی باشیم تا ضمن اثرگذاری، آن خلوت راز و نیاز به درگاه الهی هر چه بیشتر دیده شود.

وی بیان کرد: توحید، خداشناسی و رسیدن به معرفت الهی، ریشه همه مسائل امروزی جامعه ما است و اگر فلسفه توحید به درست تبیین شود، مسئله اخلاق و همه مسائل جامعه ما درست می‌شود.

انتهای پیام
captcha