چرا باید در برابر موج هشتم کرونا هوشیار باشیم
کد خبر: 4112323
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

چرا باید در برابر موج هشتم کرونا هوشیار باشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد آغاز موج هشتم بیماری کرونا در کشور بوده‌ایم، از مردم استان فارس خواست تا همچون همیشه، رفتار هوشمندانه‌ای در برابر این بیماری داشته باشند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 دی‌ماه از آمادگی مجموعه سلامت فارس برای مقابله با موج جدید بیماری بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی خبر داد و گفت: با وجود ابعاد ناشناخته کروناویروس، اما تجارب به دست آمده طی حدود سه سال همه‌گیری این پاندمی بزرگ قرن در سطح دنیا، توانمندی‌های مضاعفی را به نظام‌های سلامت افزود که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت‌های ایثارگرانه، توانست در این زمینه به نحو مؤثر و فعالانه‌ای وارد عمل شده و دستاوردهای بسیاری کسب کند.

وی با بیان اینکه در گذر از تجارب به دست آمده و با هوشمندی کارشناسانه روند ابتلا، بستری، مرگ و میر و شاخص‌های مرتبط با این بیماری به صورت منظم در حال پایش است، افزود: با توجه به پایش‌های انجام شده و همچنین پیگیری روند جهانی شیوع این بیماری، ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی هفته‌های اخیر، آمادگی لازم برای مواجهه با موج جدید بیماری را فراهم آورده که این آمادگی در سطوح بهداشتی، درمانی و پشتیبانی پیاده‌سازی شده و به صورت منظم در حال پیگیری است.

حسینی اظهار کرد: با وجود مواجهه با موج‌های متفاوت از بیماری طی سه سال اخیر که هر یک با شیوع سویه‌های متفاوتی همراه بوده است، اما در حوزه عمومی، راهکارهای پیشگیرانه و توصیه‌ها، به طور کلی مشابه بوده و همچنان تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌ها، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، در اولویت قرار دارد که امیدواریم مردم فارس همچون گذشته در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ارتقای قابل توجه ایمنی جامعه در شرایط کنونی را یک ضرورت خواند که بخش مهمی از آن به کمک دریافت دزهای تکمیلی واکسن فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: گذشت مدت چندماهه از دریافت واکسن کرونا در اکثر افراد جامعه، نگرانی‌ها را نسبت به شیوع گسترده بیماری در سطح جامعه و همچنین شدت یافتن بیماری در مبتلایان به دلیل پایین بودن سطح ایمنی افراد افزایش داده که لازم است بار دیگر مردم، به پایگاه‌های واکسیناسیون دعوت شده و بخواهیم با دقت نظر نسبت به اهمیت مراقبت از سلامت خود در برابر موج جدید بیماری، برای دریافت به موقع واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از جنبه‌های موفقیت مجموعه سلامت فارس در بسیاری عرصه‌ها را مشارکت بی نظیر مردم در برنامه‌های سلامت محور و این امر را گویای سطح بالای فرهنگ و آگاهی اجتماعی دانست و از مردم استان فارس خواست تا با تداوم این همکاری، در عبور موفق از موج هشتم بیماری کرونا سهیم شوند.

حسینی تأکید کرد: لازم است در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، ضمن پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران، به مراکز سلامت مراجعه شود.

انتهای پیام
captcha