تشریح نحوه نام‌نویسی از متقاضیان حج تمتع در البرز
کد خبر: 4112131
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

تشریح نحوه نام‌نویسی از متقاضیان حج تمتع در البرز

مدیر حج و زیارت البرز ضمن تشریح نحوه نام‌نویسی متقاضیان البرزی برای سفر به حج تمتع گفت: ثبت‌نام تا 30 دی‌ماه ادامه دارد.

حج تمتع

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای سفر به حج تمتع در استان البرز از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا 30 دی‌ماه ادامه دارد، گفت: افراد در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم‌اکنون اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir را بروزرسانی کنند.

وی افزود: اولویت اول جامعه هدف افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به‌دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشده‌اند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه در صورت مراجعه‌ نکردن این افراد، برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان می‌شوند، گفت: اولویت دوم تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۵ است و این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.i، نسبت به تکمیل اطلاعات خود و گرفتن کدرهگیری اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت البرز بیان کرد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۸۶ است و نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفا به‌منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود. همچنین لازم است این افراد نیز قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خود و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

سامعی اضافه کرد: اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ و اولویت پنجم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از یکم خردادماه ۱۳۸۶ به بعد به‌صورت روزشمار و صرفا تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان امکان‌پذیر است.

وی گفت: تمامی ودیعه‌گذاران باید قبل از نام‌نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir و تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند، در غیر این صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت‌نام در آن را نخواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت البرز در پایان یادآور شد: متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با اعتبار یکم دی‌ماه ۱۴۰۲ باشند.

انتهای پیام
captcha