آماده‌باش بیمارستان‌های فارس در پی آغاز موج هشتم کرونا در کشور
کد خبر: 4111967
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

آماده‌باش بیمارستان‌های فارس در پی آغاز موج هشتم کرونا در کشور

با توجه به تأیید و اعلام رسمی ورود زیرسویه‌های جدید کروناویروس به ایران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آماده‌باش بیمارستان‌های فارس خبر داد.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به تایید و اعلام رسمی ورود زیرسویه‌های جدید کروناویروس به ایران، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 13 دی‌ماه، عبور از موج هشتم کرونا را نیازمند هم‌افزایی و همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال کرونای جدید به مراتب بیشتر از سایر گونه‌ها است، تصریح کرد: علایم سویه‌های XBB و BQ۱ تفاوت چندانی با گونه‌های قبلی ندارد.

شریفی با اشاره به اینکه این سویه اغلب سیستم تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: سرفه، آب ریزش بینی، تب و بدن درد از بارزترین نشانه‌های این سویه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون در استان فارس مشاهده شده نشده است، تاکید کرد: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به این سویه، حفظ تهویه مناسب و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز موج هشتم کروناویروس در کشور، از آماده‌باش بیمارستان‌های استان فارس در برابر این سویه جدید بیماری خبر داد و گفت: سالمندان، مادران باردار، بیماران پیوند اعضا، بیماران مبتلا به سرطان و دارای نقص ایمنی بدن از جمله افراد آسیب‌پذیر هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون قرار دارند، به همین دلیل توصیه می‌شود این افراد هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا که ۶ ماه از فاصله تزریق دُز یادآور آن‌ها گذشته است، اقدام کنند.

شریفی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و بستری بیماران در مراکز درمانی استان، افزود: هم‌اکنون ۱۸۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha