چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی گلستان برگزار شد
کد خبر: 4111764
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی گلستان برگزار شد

چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با حضور معاون فرهنگی تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان و بانوان فعال قرآنی امروز، 13 دی در سالن اجتماعات سردار شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

چهارمین نشست اندیشه ورز بانوان قرآنی در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با حضور معاون فرهنگی تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان و بانوان فعال قرآنی امروز، 13 دی‌ماه در سالن اجتماعات سردار شهید سلیمانی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

 معاون فرهنگی و تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: قرآن خود کتاب تبیین بوده و نخستین تبیین‌گر خداوند متعال است، لذا جایگاه بحث تبیین قرآن و موضوعات مرتبط آن از مهجوریت‌های قرآن است.

معاون فرهنگی و تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: بحث تعمق بخشی به قرآن به‌عنوان کتاب سعادت و خلاقیت به عنوان معجزه پیامبر(ص) دارای مهجوریت است که از این لحاظ باید تلاش کنیم در لایه‌های مختلف اجتماعی نسبت به معارف و تدبر در قرآن کوشاتر بوده و این نیاز به یک انقلاب و تحول در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که رویکرد جامعه به سمت مباحث قرآنی شود، افزود:  جامعه ای تمدن‌ساز است که نرم افزار و سبک زندگی آن قرآنی باشد، لذا برای رسیدن به حد مطلوب باید از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه از قبیل مساجد و ادارات و تشکل‌های دینی و ... استفاده کرد تا مفاهیم قرآنی وارد متن زندگی مردم شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان بر نقش مهم بانوان در گسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت:  بانوان می‌توانند با گسترش فعالیت‌های قرآنی در محلات به پویا نمودن مؤسسات و خانه‌های قرآنی با ارائه ایده‌های خوب از طرف هئیت اندیشه ورز و استفاده از ظرفیت مساجد و همدلی و همکاری مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی تأثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بیشتر یک اتاق فکر است و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای فعالیت‌های قرآنی بانوان استان انجام می‌دهد، گفت: هر یک از بانوان و تشکل‌های قرآنی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و زیست بوم منطقه در گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه تلاش کرده و زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی را در جامعه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه اجرای این فعالیت‌ها بیشتر باید به همت نهادها و ارگان‌ها انجام شود، افزود: باید یک ارتباط میان هیئت اندیشه‌ورز و ارگان‌هایی که فعالیت قرآنی دارند برقرار باشد تا این اتاق فکر بتواند کمک‌کننده تمام محافل و فعالیت‌های قرآنی در سطح استان باشد.

پایان جلسه هر یک از بانوان فعال قرآنی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان به تبادل و نظر پرداخته و راهکارهایی را ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha