خانواده شهید حسین پور‌جعفری تجلیل شدند
کد خبر: 4111760
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم

خانواده شهید حسین پور‌جعفری تجلیل شدند

همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین پورجعفری، از خانواده این شهید در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل شد.

تجلیل از خانواده شهید حسین پور‌جعفری

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان امروز، ۱۳‌ دی‌ماه و در جریان تجلیل از خانواده سردار شهید حاج حسین پور‌جعفری بیان کرد: هدف از دیدار با خانواده شهدا در طرح سه‌شنبه‌های تکریم این است که جان دیگری در حوزه معنویت بگیریم. خانواده شهدا عزیزترین داشته زندگی خود را فدای جانان کردند و همانگونه قرآن گرفته است از بهترین داشته‌های خود بخشیده‌اند.

وی ادامه داد: شهدا به تأسی از سیدالشهدا(ع) رفتند. قرار گرفتن در مسیر دین و دیانت‌ورزی سختی‌هایی دارد که شهدا آن را به جان خریدند و برای اینکه جامعه به دانایی، آگاهی و آرامش برسد قلب خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام گرجی با بیان اینکه شهید پورجعفری شخصیتی الهی داشت و رفاقت با خداوند را انتخاب کرده بود، افزود: او همراهی و رفاقت با شهید سلیمانی را انتخاب کرده بود و چنین رفیقان و دوستانی انسان را به مراتب بالا می‌رسانند و شهید پورجعفری در پس چنین رفاقتی به بالاترین مرتبه یعنی شهادت رسید. ما امروز برای ادامه راه شهدا تکلیف سنگینی بر عهده داریم و امیداوریم خداوند این راه را برای ما تسهیل کند

محسن روحی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار با بیان اینکه از اینکه شهید سلیمانی و شهید پورجعفری به آرزوی خود که همان شهادت بود رسیدند خوشحالیم اما شهادت مظلومانه و ناجوانمردانه این بزرگواران غیرت ما ایرانیان و همه آزادی‌خواهان را جریحه‌دار کرد. ما منتظر انتقام خون شهیدان سلیمانی و پورجعفری هستیم و امیداوریم ما نیز در این انتقام شریک باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شهدا شفیع ما در روز جزا باشند، بیان کرد: رفاقت شهید سلیمانی و شهید پورجعفری حقیقاً برای همه ما غبطه برانگیز و کلاس درس است و امیدواریم ما نیز از آن درس بگیریم.

همسر شهید پورجعفری در این دیدار به بیان بخشی از ویژگی‌های شهید پرداخت و گفت: او احترام زیادی برای فرمانده خود قائل بود و حتی زمانی که سردار سلیمانی در کنار ایشان نبودند نیز احترام ایشان را داشتند همچنین ارادت و احترام زیادی برای ولایت فقیه قائل بود. صله رحم و احترام به خانواده از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود و تا زمانی که مادرشان در قید حیات بودند همیشه به مادر سر میزد. شهید با حیا و با اخلاص بود و بر نماز اول وقت و حجاب بچه‌ها بسیار حساس بود.

دختر شهید نیز با بیان خاطراتی از پدر، گفت: در سفر آخر شهید سلیمانی پدر را از رفتن منع کردند اما تقدیر اینگونه بود که اجر جهاد چندین ساله ایشان در رفتن باشد و با رفتن به این جایگاه رسیدند.

انتهای پیام
captcha