پیکر یک شهید گمنام در روستای زنجیره علیا آرام گرفت
کد خبر: 4111647
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

پیکر یک شهید گمنام در روستای زنجیره علیا آرام گرفت

آیین تشییع و تدفین شهید گمنام، امروز ۱۲ دی‌ماه در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول ایلام برگزار شد.

مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در روستای زنجیره علیابه گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، عصر امروز، ۱۲ دیماه در آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول، گفت: یک روز مردانی از جنس نور و آسمانی که راه‌های آسمان را از زمین بهتر بلد بودند و در زمین گمنام بودند، جنگیدند و در یک نقطه دوردست از خاک و میهن اسلامی دفاع کردند و امروز خدا خواست در جغرافیای دیگر توسط دستان شما مردمان و زنان این دیار تشییع شوند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه شهدا تاج عزت بر سر ما گذاشتند و راه را به ما نشان می‌دهند، گفت: در تداوم راه انقلاب اسلامی که همان راه شهیدان است به این نتیجه می‌رسیم که راه ما، راه درستی است اگر همه دشمنان در برابر ما صف کشیدند، جریان‌سازی کردند و می‌خواستند انقلاب ما را براندازی کنند، ولی شهیدان به کمک آمدند تا در ایام فاطمیه سراسر کشور اسلامی پذیرای صد‌ها شهید باشد که از این تعداد، ۶۵ شهید در ایلام تشییع شد.

وی بیان کرد: هنوز خاطره برگزاری یادواره شهدای ایل خزل که بزرگ و با عظمت بود و ده‌ها هزار نفر به صورت غیر مستقیم و حدود هفت هزار نفر در این مراسم حضور داشتند، در اذهان مانده است و امروز این حماسه دوباره در آیین تشییع شهید گمنام تکرار شد. اگر شهدا نبودند امروز وضعیت شهرهای ایران مانند شهرهایی مثل بوکمال، سوریه، آمرلی و شهر‌های دیگری که مورد هدف شقی‌ترین انسان‌های روزگار قرار گرفت، می‌بود.

شاکرمی ابراز کرد: دشمنان با اغتشاشات داخلی و استفاده از همه ظرفیت‌های ضد انقلاب، جریان‌های استکباری، سرویس‌های اطلاعاتی و فضای مجازی برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی به میدان آمدند چرا که مانع اصلی آن‌ها برای تجاوز به منابع غنی منطقه، فقط و فقط جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی تحت نام شهیدان نه تنها در قالب مقاومت، بلکه همه جنبش‌های آزادی بخش را در برابر آمریکا قرار داده است.

وی گفت: آن‌ها در چنین شبی مظلومانه یکی از فرماندهان ارشد کشورمان را که مهمان کشوری دیگر بود را به شهادت رساندند، آن‌ها تصور می‌کردند با شهادت حاج قاسم راه را بر ایران می‌بندند و مقاومت خاموش خواهد شد، اما مقاومت دوباره شکل گرفت؛ در واقع امروز همان روحیات و جنبه‌های فرماندهی حاج قاسم و محور مقاومت در دنیا قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ابراز کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ماورایی نبود، شخصیتی بود که روزی گمنام در کنار شهیدان بود، اما با شهادتش همه دنیا او را شناخت و با شهادتش اثری بیشتر از زمان حیاتش برجای گذاشت، چون شهیدان برای خدا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha