توسعه همه‌جانبه کشور نیازمند فعالیت‌های جهادی است
کد خبر: 4111440
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

توسعه همه‌جانبه کشور نیازمند فعالیت‌های جهادی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، رشد و توسعه همه‌جانبه کشور را نیازمند فعالیت‌های جهادی دانست و گفت: امید است روند خدمت‌رسانی به مردم با قوت خود همچنان ادامه داشته باشد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مانور جهادی «سردار دل‌ها» با رمز یا فاطمه زهرا(س) امروز، 12 دی‌ماه در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برگزار شد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: فعالیت شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق، آب و گاز که در راستای تأمین آرامش و رفاه مردم انجام می‌گیرد، مصداق جهاد فی سبیل‌الله است.

وی رشد و توسعه همه‌جانبه کشور را نیازمند انجام فعالیت‌های جهادی دانست و افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات خوب و مؤثری در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مردم شریف استان از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله برق انجام شده است که امید است این روند همچنان ادامه داشته باشد.

محبی‌پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر درجهت تولید برق تأکید کرد و گفت: استان فارس به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف به لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک همچون انرژی خورشیدی و بادی بسیار غنی بوده و بنابراین ضرورت دارد تا در جهت تولید و تأمین برق از این ظرفیت خدادادی نهایت بهره برده شود.

در این مراسم سردار علی‌نژاد، وابسته سابق نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه نیز به ذکر مطالبی در خصوص شخصیت سیدالشهدای مدافعان حرم و مقاومت پرداخت و افزود: سپهبد شهید قاسم سلیمانی، مردی بود که از جوانی و همچنین دوران دفاع مقدس در میدان‌های نبرد با تمام وجود در تمام صحنه‌ها حاضر بود و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را ادامه داد.

وی سردار سلیمانی را نمونه برجسته‌ای از محبوب دل‌ها شدن توصیف کرد و گفت: او سردار دل‌ها شد چون اخلاص و نیت الهی در رفتار، عمل و گفتار ایشان موج می‌زد که به همگان نیز اثبات شده بود.

علی‌نژاد به جایگاه والا و محبوبیت سردار سلیمانی در قلب همه مردم به ویژه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان اشاره کرد و افزود: تمام مردم جهان چه شیعه و چه سنی و سایر ادیان و فرقه‌ها به ایشان علاقه داشته و محبت این شهید گرانقدر در دل همه ملت ایران و جهان قرار دارد.

شجاعت، نبوغ نظامی، بی‌باکی، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری، از دیگر ویژگی بارز سردار سلیمانی بود که هم رزم شهید سلیمانی به آن‌ها اشاره کرد.

حمیدرضا کریمی‌فرد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: 13 دی‌ماه، روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت افتخارآمیز فرمانده همیشه در میدان سردار شهید سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس و سایر همسنگران شهیدش است.

وی ادامه داد: این مجاهد نستوه، نمادی بارز از عزت، غیرت، اخلاص، استکبارستیزی و دفاع از میهن و کشورهای اسلامی و مظلوم منطقه بود که هنوز هم شنیدن نام و مکتبش، ترس را بر جان استکبار جهانی طنین‌انداز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه به اجرای موفق پروژه‌های طرح بهارستان مربوط به حوزه فعالیت این شرکت در استان فارس اشاره کرد و گفت: طرح بهارستان در 350 روستای استان فارس با اعتباری بالغ بر 107 میلیارد تومان در راستای بهسازی شبکه‌های برق روستایی در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه طرح بهارستان کاملاً روستا محور است، افزود: از ابتدای سال 1401 تاکنون این طرح به طور کامل در300 روستا به اتمام رسیده و در50 روستای دیگر این استان نیز از پیشرفت بیش از 90 درصدی برخوردار است.

این مقام مسئول، تعویض 2388 اصله پایه تیر برق، جابه جایی 750 اصل پایه، اصلاح و تبدیل 24 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار، بهینه‌سازی بیش از 8 کیلومتر شبکه فشار متوسط، نصب 107 دستگاه ترانس، نصب و اصلاح 6833 دستگاه چراغ روشنایی معابر را از جمله اقدامات انجام شده در اجرای طرح بهارستان طی سال جاری عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان فارس، بیش از پیش زمینه محرومیت‌زدایی و آسایش مردم در روستاها فراهم ‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از برخی از بسیجیان فعال شرکت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha