۳ اثر هنری ویژه دهه بصیرت در خراسان‌جنوبی رونمایی شد
کد خبر: 4111030
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

۳ اثر هنری ویژه دهه بصیرت در خراسان‌جنوبی رونمایی شد

طی مراسمی، سه اثر هنری به نام‌های «نماد اقتدار»، «سردار ایرانی» و «مرد جاودانه» با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان استان در صدا و سیمای خراسان‌جنوبی رونمایی شد.

رونمایی از ۳ اثر هنری ویژه دهه بصیرت در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امشب ۱۰ دی‌ماه در مراسم رونمایی از سه اثر هنری به مناسبت دهه بصیرت اظهار کرد: به منظور ماندگاری مکتب شهید سلیمانی در سطح داخل و بین الملل بهترین ابزار، هنر و رسانه است؛ لذا بر همین اساس جمعی از هنرمندان استان پای کار آمدند و آثار فاخری را تولید کردند.

وی افزود: سازمان صدا و سیما در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارد و فرهنگ همیشه در قالب هنر ماندگار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: هنر همجنس انقلاب اسلامی باید باشد و تاکنون رویش‌های هنری انقلاب از ریزش‌های آن بیشتر بوده؛ لذا برخی‌ها که فکر می‌کنند اگر نباشد هنر متوقف می‌شود، سخت در اشتباه هستند و اینطور نیست.

فرخنده بیان کرد: قطار انقلاب به سرعت در حال حرکت رو به پیشرفت است و چنانچه کسی از این قطار پیاده شد، خودش از قطار انقلاب جامانده است؛ اکنون سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر استانی و تولید فاخر اثری است که به تعمیق فرهنگ «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» کمک کند.

هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در تولید آثار انقلابی 

علیرضا آیینه دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی نیز گفت: این آثار با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه‌های شعر و موسیقی به صورت کامل توسط هنرمندان بومی استان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه نماهنگ نماد اقتدار پس از رونمایی در خراسان‌جنوبی، از طریق شبکه‌های سراسری و ملی پخش خواهد شد، افزود: همچنین چهار قطعه شعر پیرامون سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی سروده شده که قرائت می شوند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی گفت: همچنین مستند «ارادت بی پایان» ویژه شهادت سردار دلها در صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی تولید و پخش خواهد شد، علاوه بر اینها چهار اثر بلند رادیویی نیز تولید شده است.

آیینه دار تصریح کرد: 15 نمایش کوتاه رادیویی نیز در صدا و سیمای استان تولید و پخش خواهد شد و چنانچه هنرمندان استان آثار فاخری در حوزه ایثار و شهادت تولید کنند، تعامل برای پخش از شبکه های ملی را انجام خواهیم داد.

در این مراسم دو تن از شاعران استان به قرائت آثار خود در مورد سردار شهید سلیمانی پرداختند.

نماهنگ نماد اقتدار با صدای رضا هارمونی، مرد جاودانه با صدای محمود کیانی و سردار ایرانی با صدای کریم اغنده در این آیین رونمایی و برای اولین بار و به شکل زنده از شبکه صدا و سیمای خراسان‌جنوبی پخش شد.

انتهای پیام
captcha