هشدار مدافعان سلامت فارس برای ورود سویه جدید کرونا
کد خبر: 4111001
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

هشدار مدافعان سلامت فارس برای ورود سویه جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به ورود سویه جدید کرونا به کشور، در زمینه ضرورت رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه و دریافت دُز یادآور واکسن کرونا هشدار داد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 10 دی‌ماه در نشست ستاد دانشگاهی مبارزه با کرونا با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواردی از سویه های جدید کروناویروس در کشور مشاهده شده است، از آمادگی مجموعه سلامت فارس برای مواجهه با این سویه ها خبر داد.

 وی با اشاره به گذشت مدت طولانی از دریافت دُزهای قبلی واکسن کرونا و کاهش سطح ایمنی در جامعه افزود: ضروری است مردم استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف استان، نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند تا با افزایش سطح ایمنی در جامعه، موج جدید بیماری پیامد نگران‌کننده‌ای به همراه نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سرعت سویه‌های جدید کرونا از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، واکسیناسیون را مهم‌ترین روش برای مقابله با ابتلا به کروناویروس و شیوع بیشتر آن در جامعه عنوان کرد و گفت: همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار دریافت واکسن بسیار ضروری است و مردم استان باید با پرهیز از عادی‌انگاری، به افزایش ایمنی خود و خانواده کمک کنند.

حسینی با تصریح اینکه اکنون بهترین زمان مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن است، از مردم استان فارس خواست تا با اقدام به موقع در این زمینه، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

وی همچنین برگزاری نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه را فرصتی برای بررسی جدیدترین اطلاعات علمی روز دنیا در زمینه کروناویروس برشمرد که می‌تواند به آمادگی بیشتر مجموعه سلامت برای رو به رو شدن با هرگونه شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا منجر شود.

انتهای پیام
captcha